رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: پرونده ۱۱۵ واحد نانوایی به دلیل تخلفات مختلف امسال به تعزیرات حکومتی این شهرستان ارسال شده است.

محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۱۵ نانوایی متخلف پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی ارجاع شدند که این تعداد نانوایی در قالب هزار و ۲۱۳ مورد بازرسی از خبازی‌های این شهرستان شناسایی شده است.

جهین افزود: پرونده تخلفات نانوایی به ارزش بیش از ۱۵۲ میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

وی با بیان اینکه با نانوایانی که مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی رفتار نکنند، به شدت برخورد خواهد شد، اضافه کرد: بیشترین تخلف صورت گرفته مربوط به گران فروشی، تعطیلی خودسرانه، کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به نیمه‌فعال بودن برخی واحد‌های نانوایی، تصریح کرد: تعدادی از نانوایی‌های غیرفعال و یا نیمه‌فعال، سهمیه آرد یارانه‌ای خود را به نانوایی‌های آزادپز می‌فروشند که این امر تخلف محسوب می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اذعان کرد: یکی از مواردی که در بازرسی‌ها مردم از آن گلایه دارند کاهش کیفیت خمیر و کیفیت آرد است که برای بهبود این وضعیت باید بیشتر تلاش کرد.

جهین تاکید کرد: نان قیمت مصوب دارد و هیچ افزایش قیمتی برای نانوایی‌های یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای به تصویب نرسیده است لذا هرگونه افزایش خودسرانه در قیمت نان تخلف صنفی محسوب شده و پرونده متخلفان پس از تشکیل به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل کم فروشی، گران فروشی، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و ساعت کاری و جابجایی مشکوک آرد می‌توانند آن را از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اطلاع دهند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.