سوابق مدرس خیابانی آینده درخشانی را برای سیستان و بلوچستان نوید می‌دهد

ریش سفید طایفه شهرکی سیستان و بلوچستان گفت: سوابق و توانمندی استاندار جدید سیستان و بلوچستان و بهره گیری مناسب از نخبگان بومی در پست‌های مدیریتی نوید دهنده آینده‌ای درخشان برای استان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،محمدرضا سردار شهرکی ریش سفید طایفه شهرکی سیستان و بلوچستان گفت: استفاده استاندار از ظرفیت مشورتی بزرگان طوایف و توانمندی مدیریتی نخبگان استان مسیر توسعه و پیشرفت را در سیستان و بلوچستان هموارتر می‌کند.

وی بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان با وجود دارا بودن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان در بخش‌های مختلف اقتصادی نظیر مرز، دریا، معادن و گردشگری بیشترین آمار بیکاری، اعتیاد و حاشیه نشینی را داراست که اگر استاندار از نظرات نخبگان و بزرگان و مدیریت بومی استفاده کند بخش قابل توجهی از مشکلات رفع می‌شود.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان دارای ۲۶۵ قوم و قبیله شیعه و سنی است که در طول تاریخ بویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در فضایی صمیمانه متحد و یکپارچه از مرز‌ها و کیان میهن حفاظت و دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده اند.

ریش سفید طایفه شهرکی سیستان و بلوچستان گفت: خرد گرایی و استفاده از ظرفیت فرهیختگان و سران طوایف که به مسائل استان تسلط کافی دارند برای رفع مشکلات این استان امری اجتناب ناپذیر است و مسوولان و برنامه‌ریزان دولت سیزدهم باید به این مهم که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است عنایت ویژه داشته باشند.

شهرکی افزود: امیدواریم دولت سیزدهم بتواند با تغییرات اساسی در روش بکارگیری نیرو‌های بومی نخبه که با داشتن مهمترین مراکز دانشگاهی همواره افتخار آفرین بوده اند گام‌های بلند را در توسعه این خطه از ایران اسلامی بردارد.

وی انتخابات را زیربنایی‌ترین رفتار‌های سیاسی، فرصتی برای مشارکت مردم در مسائل نظام و سرنوشت کشور و استان عنوان کرد و افزود: مردم سیستان و بلوچستان با راهنمایی‌ها و همراهی بزرگان و سران طوایف همواره در طول حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمام صحنه‌های سیاسی اجتماعی آگاهانه حضور یافته و به واسطه این حضور توطئه دشمنان خارجی را خنثی کرده‌اند.
شهرکی با بیان اینکه بزرگان و سران طوایف سیستان و بلوچستان همواره در راستای آگاهی‌بخشی به قوم خویش حرکت کردند، گفت: این استان با نگاه کارشناسی فارغ از تمامی تعصبات و حساسیت‌ها می‌تواند به گذرگاه مطمئن کشور در مبادلات مورد نیاز جهت تنظیم بازار و رفع نیاز‌های اساسی آن تبدیل شود.

ریش سفید طایفه شهرکی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: راهکار مناسب اشتغال، تسهیل ازدواج جوانان و توسعه اقتصادی این استان تحکیم مدیریت بومی در حوزه تصمیم سازی است، قطعا این استان دارای ظرفیت فراوان در حوزه نخبگان است که می‌توان پست‌های مدیریتی را در اختیار آنان قرار داد.

وی تاکید کرد: تقاضا داریم که فرصتی داده شود تا صاحبان اندیشه و دانش بومی بتوانند در این استان در سرنوشت خود سهیم باشند.

منبع:ایرنا 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار