مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دستور واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال از طرف وزیر بهداشت صادر شده است اما واکسن ویژه برای این سنین باید فرستاده شود.

 حمیدرضا رحیمی مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت:واکسنی که به بزرگسال تزریق می‌شود به سنین ۱۲ تا ۱۷ سال تزریق نمی‌شود.

او افزود:طبق بخشنامه صادر شده، متولدین ۱۳۸۳ یعنی ۱۷ ساله‌ها مانند گروه بزرگسال می‌توانند دو دز واکسن سینوفارم را دریافت کنند .

 مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در خصوص واکسیناسیون سنین ۱۲ تا ۱۷ سال هنوز بخشنامه‌ای صادر نشده است و پس از ورود واکسن تولید مشترک ایران کوبا تزریق را شروع می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


رحیمی بیان کرد:واکسنی که برای اطفال تزریق می‌شود ویژگی خاصی دارد حتما باید ایمنی صد در صدی داشته باشد واکسن مشترک ایران-کوبا از پروتئین نو ترکیب واکسن کزاز و کرونا است که در مورد کودکان کاملا ایمن است و عوارضی برایشان ایجاد نمی‌کند این واکسن تست انسانی شده است و حتی در کشور کوبا از سن ۲ سالگی در حال تزریق است.

او تصریح کرد:طی یک تا دو روز آینده واکسن کافی می‌رسد و توزیع آن صورت می‌گیرد، ولی هم اکنون واکسن مشترک ایران کوبا به دست ما نرسیده است.

مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: دانش آموزانی که بیماری زمینه‌ای دارند قبل از انجام واکسیناسیون، مدیریت بیماری‌های خاص آن‌ها را بررسی می‌کند. برای تزریق واکسن کزاز محدودیت واکسیناسیون از نظر بیماری زمینه‌ای (مگر در موارد خاص) نداریم.

انتهای پیام//ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.