مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: دوره جدیدی از تربیت مربی مهدالرضا (ع) به همت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام مسعود میریان مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی پیرامون برگزاری آزمون مربیان طرح مهدالرضا (ع) گفت: روال کار در دوره‌های تربیت مربی مهدالرضا (ع) به این صورت است که از سراسر کشور هر کجا درخواستی داشته باشند به مرکز قرآن آستان قدس رضوی ارسال می‌کنند و سپس مدرسان ما در طرح مهدالرضا (ع) برای آموزش مربیان به کلیه شهرستان‌ها، شهر‌ها و روستا‌ها و حتی در میان عشایر اعزام می‌شوند.

او افزود: پس از برگزاری یک دوره آموزشی ۵۰ ساعته که در دو شیفت صبح و بعدازظهر به صورت حضوری برگزار می‌شود و یک هفته به طول می‌انجامد آزمونی از متقاضیان گرفته می‌شود که در صورت قبولی در آن، گواهینامه‌ای از سوی مرکز قرآن آستان قدس رضوی برای آن‌ها صادر می‌شود. این گواهینامه مجوز فعالیت به عنوان مربی در مهدالرضا (ع) می‌باشد.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ادامه داد: شرایط حضور در این طرح در کلان‌شهر‌ها سن زیر ۳۵ سال و حداقل مدرک فوق‌دیپلم است و در سایر شهر‌ها تا ۴۰ سال و مدرک دیپلم است. کلیه شرکت‌کنندگان در این طرح نیز باید دوره تجوید مقدماتی را نیز گذرانده باشند.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام و المسلمین میریان بیان کرد: تکلم روان و آشنایی با مهارت‌های تدریس قرآن و احکام و مهارت ارتباط با کودکان نیز از دیگر ویژگی‌های لازم برای متقاضیان تدریس در مهدالرضا (ع) به شمار می‌رود.

او تصریح کرد: از سال ۹۶ که فعالیت‌های مهدالرضا (ع) زیر نظر مرکز قرآن آستان قدس رضوی صورت گرفته است ۷۲ دوره حضوری و از خرداد ماه سال ۱۴۰۰ نیز ۱۶ دوره مجازی تربیت مربی برگزار شده است.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه دوره‌های تربیت مربی مهدالرضا (ع) بعد از همه گیری بیماری کرونا به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود، تاکید کرد: کلاس‌های مجازی برای مربیان مهدالرضا (ع) با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و سقف تشکیل هر کلاس حضوری در این شرایط ۲۵ نفر است.

 

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار