مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از عملیات انسداد و مسلوب المنفعه کردن ۶۰ حلقه چاه غیرمجاز در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، داور بستام، مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب و نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: این اقدام در راستای مدیریت و نظارت دقیق بر منابع آب زیرزمینی و حفظ و صیانت از این منابع توسط گروه‌های گشت و بازرسی این شرکت با همکاری مسئولان قضایی و انتظامی صورت گرفته است.

او اضافه کرد: این شرکت با توجه به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون و خشکسالی موجود با هر گونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب و نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل صرفه جویی حاصل از انسداد این ۶۰ حلقه چاه غیر مجاز را بیش از ۹۳/ ۰میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: از اول سال جاری تاکنون ۱۲۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بروی چاه‌های استان نصب شده و ۲۰ دستگاه نیز با هزینه بهره برداران چاه‌ها خریداری شده و در ماه‌های آینده نصب خواهد شد.

بستام اظهار کرد: امسال همچنین منصوبات غیر مجاز ۳۰حلقه چاه دارای اضافه برداشت تقلیل و برچیده شده و به منظور ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب، اجرای طرح سواد آبی و طرح داناب در اولویت قرار گرفته است.

۵۰۹ چاه غیر مجاز در استان اردبیل وجود دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.