به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهار کرد: ارائه خدمات الکترونیک در سازمان وظیفه عمومی با ورود سامانههای رایانهای و راه اندازی سامانه جامع وظیفه عمومی از اواخر سال ۱۳۸۳ آغاز و تاکنون سیر تحول شگرفی را سپری کرده است. این موضوع سازمان وظیفه عمومی را به عنوان یکی از سازمانهای پیشرو در عرصه مکانیزاسیون اداری و همچنین ارائه خدمات الکترونیک معرفی کرده است.
وی افزود: ارائه خدمات الکترونیکی سازمان به مشمولان و خانوادههای آنان موجب تسریع در خدمات دهی، گزارش گیری با دقت بالاتر و رصد فعالیتهای سازمانی با هدف ارتقاء و بهبود کیفیت خدمات رسانی و اطلاع رسانی جامع در حوزه قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی را به همراه داشته است.
سردارمهری با بیان اینکه به کارگیری فناوریهای نوین در خدمات رسانی از اولویتهای سازمان وظیفه عمومی ناجاست، گفت: توانسته ایم با به کارگیری فناوریهای نوین فرصتی فراهم کنیم تا مشمولان بتوانند در بستر اینترنت درخواستهای خود را در زمینههای خروج از کشور، ثبت معافیت تحصیلی، استعلام وضعیت، تمدید و تعجیل و ... را پیگیری کنند.
سردار مهری از کاهش مراجعات حضوری به این سازمان خبر داد و گفت: بازنگری فرآیند انواع معافیتهای سربازی، به کارگیری پزشکان معتمد برای معاینه اولیه مشمولان و ارتباط سیستمی پزشکان معاین با دفاتر پلیس+۱۰، ایجاد ارتباط سیستمی با ثبت احوال، سامانه خروج از کشور و معافیت تحصیلی در بستر اینترنت و ... تاثیر به سزایی در تسریع رسیدگی به درخواستهای مشمولان داشته است.
رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اظهار داشت: یکی از اقدامات چشمگیر در ارائه مشاوره به مشمولان و خانوادههای آنان در زمینه قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی، گسترش بستر اینترنتی خدمات مشاورهای پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی به نشانی www . vazifeh . police . ir و پایگاه فرهنگی سرباز www . vazifeh . ir است که موجب رفع ابهامات مشمولان و خانوادههای آنان در اسرع وقت و بدون نیاز به مراجعه حضوری شده است.
وی افزود: همچنین مشمولان در سراسر کشور میتوانند از طریق سامانه تلفن گویا به شماه ۰۹۶۴۸۰ به صورت شبانه روزی از قوانین و مقررات وظیفه عمومی مطلع شده و در صورت نیاز به مشاوره تخصصی از طریق سامانه مذکور در ساعات اداری با کارشناسان وظیفه عمومی در سراسر کشور تماس بگیرند.
سردار مهری بیان کرد: یکی از دغدغههای مسئولان بهره وری تخصصی و ارتقاء سربازان در نیروهای مسلح است که توانسته ایم با ایجاد سامانه ثبت رزومه تخصصی مشمولان متقاضی اعزام به خدمت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، از تواناییهای سربازان در عرصههای مختلف کشور از جمله علمی، دفاعی، امنیتی، انتظامی و ... استفاده کنیم.
سردار مهری عنوان کرد: با ایجاد زیرساختهای لازم، ثبت ۲۶ مورد از امور وظیفه عمومی از جمله ثبت درخواست اعزام به خدمت و معافیت ها، تمدید و تعجیل تاریخ اعزام به خدمت، اصالت کارت ها، توجیه غیبت، اصلاح نشانی محل سکونت و ... در سراسر کشور به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) واگذار شده که این اقدام، صرفه جویی در وقت و هزینه مشمولان را به همراه داشته است.
بیشتر بخوانید
تبعات غیبت اولیه مشمولان غایب اعلام شد
انتهای پیام/