مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی گفت: ۹ عنوان کتاب صوتی با موضوع دفاع مقدس از سوی انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین سعیدی مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی با بیان این که هشت سال دفاع مقدس بخشی از تاریخ و هویت ملی ما را می‌سازد، گفت: رشادت‌های جوانان و مردم کشورمان در این هشت سال بسیار زیاد است، در همین راستا بسیاری از هنرمندان و نویسندگان تلاش کرده‌اند تا با آثار سینمایی و همچنین کتاب‌های داستان محور و یا تاریخ شفاهی این فداکاری‌ها را نقل کنند.

او افزود: انتشارات به‌نشر نیز در راستای اهداف و رسالت‌هایی که بر عهده دارد در تمام رده‌های سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال آثاری در زمینه دفاع مقدس تولید کرده است، با توجه به زبان شیوا، روان و جذابی که این کتاب‌ها دارند علاوه بر جذب مخاطب، بسیار تاثیرگذار نیز بوده‌اند.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی با اشاره به این که این انتشارات تاکنون ۶۰ عنوان کتاب با محوریت دفاع مقدس منتشر کرده است، ادامه داد: از میان این آثار، ۴۵ عنوان مربوط به حوزه کودک و نوجوان و ۱۵ اثر در قالب داستان و رمان بزرگسال منتشر شده که در جشنواره‌های مختلف از جمله پاسداران اهل قلم، کتاب سال بانوان، ایثار و شهادت حائز رتبه‌های برتر شده‌اند.

سعیدی بیان کرد: همچنین با همکاری مؤسسه رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس ۹ عنوان کتاب صوتی در به‌نشر تولید شده است که کتاب‌های «پیرمرد و حوری» و «سنگر علاف‌ها»، به نویسندگی اکبر صحرایی از نویسندگان برجسته حوزه داستان دفاع مقدس و کتاب «تا ابد با تو می‌مانم» از مریم عرفانیان به ترتیب با گویندگی سینا خدادادی، مصطفی جلالی و سمانه هادی از جمله این آثار است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به انتشار کتاب‌های صوتی مجموعه «روز‌های جنگ» تصریح کرد: «آب و زنجیر»، «روشنای خاموش»، «وقتی در آغوش کوه بودیم»، «مرد قورباغه‌ای»، «پل جغاتو» و «آرزوی چهارم» از جمله آثار به‌نشر با موضوع جنگ و دفاع مقدس است که ویژه کودکان و نوجوانان به نویسندگی حسین قربان زاده خیاوی، علی اکبر والایی، فاطمه فروتن اصفهانی، فرخنده حق شنو، مجید مجبوبی و اکبر صحرایی نوشته شده است.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه به خاطر تغییر سبک زندگی مردم به دلیل شیوع کرونا تلاش کردیم تا با بهره‌گیری از نشر الکترونیک، آثار فاخری در این زمینه تولید و منتشر کنیم، تاکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت نسخه فیزیکی این آثار (CD) به فروشگاه اینترنتی به‌نشر به آدرس www.behnashr.com مراجعه و نسخه الکترونیکی این آثار را از اپلیکیشن‌های فیدبو و طاقچه دانلود کنند.

سعیدی همچنین از انتشار دو عنوان کتاب «نوشانوش» و «رنجهور» با محوریت دفاع مقدس همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس خبر داد و اظهار کرد: این آثار به قلم محمد محمودی نورآبادی از نویسندگان برجسته حوزه دفاع مقدس نوشته شده که تاکنون ۱۸ مقام در جشنواره‌های ملی از جمله کتاب سال دفاع مقدس، داستان انقلاب، کتاب سال رضوی، حبیب غنی‌پور  را کسب کرده است.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.