رسانه‌های عبری اعلام کردند که رژیم صهیونیستی پیام‌های مثبتی به مصر مبنی بر آمادگی برای آغاز مذاکرات با حماس درباره تبادل اسرا ارسال کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از راشاتودی، رسانه‌های عبری گزارش دادند که رژیم صهیونیستی پیام‌های مثبتی به مصر درباره تمایل خود برای از سرگیری مذاکرات درباره مبادله اسرا با حماس ارسال کرده است.

مکان، شرکت عمومی پخش‌همگانی رژیم صهیونیستی، به نقل از مقامات عالی رتبه مصری اعلام کرد که قاهره پیام‌های مثبت و بی سابقه‌ای از سوی مقامات صهیونیستی دریافت کرده است تا پرونده مبادله اسرا با حماس را پس از یک ماه وقفه دوباره فعال کند.

این منابع تصریح کردند که مقامات صهیونیستی در تماسی تلفنی، مصر را به عنوان یک میانجی از احتمال برگزاری جلسات ویژه برای بحث در مورد پرونده تبادل اسرا و شرایط مطرح شده از سوی حماس مطلع کردند.

صهیونیست‌ها در این تماس تاکید کردند که زمان بازگرداندن نظامیان صهیونیستی  و بقیه زندانیان فرا رسیده است.

 ظاهر جبارین، مسئول پرونده زندانیان در حماس نیز تأیید کرد که تماس‌های جنبش حماس  از چندین طرف در مورد پرونده مبادله به مدت هفت سال قطع نشده است.

او همچنین خاطر نشان کرد که  خواسته‌های فلسطینیان بسیار واضح است و اگر صهیونیست‌ها بخواهند، ما از فردا مبادله را آغاز خواهیم کرد.

به گفته نهاد‌های تخصصی در امور اسرا، رژیم صهیونیستی حدود ۴ هزار و ۸۵۰ فلسطینی را بازداشت کرده و در ۲۳ زندان و بازداشتگاه نگه داشته است؛ در میان این اسرا، ۴۱ زن، ۲۲۵ کودک و ۵۴۰ اسیر در مرحله بازداشت اداری (بدون اتهام و محاکمه) وجود دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار