شهردار منطقه ۲ آبادان:

عوارض هر منطقه برای همان منطقه صرف خواهد شد

شهردار منطقه ۲ آبادان گفت: تصمیم گرفته شده است عوارض از هر منطقه دریافت شود برای همان منطقه هزینه شود.

سلمان برقول در گفت‌و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: تنها محل تامین اعتبارات شهرداری منطقه ۲ آبادان از محل عوارض است بر همین اساس تصمیم گرفته شده است تا دریافتی هرمنطقه برای رفع مشکلات و ایجاد زیرساخت های همان منطقه صرف شود.

شهردار منطقه ۲ آبادان در ادامه به مشکلات کوی بهارستان یکی از مناطق جدیدالحداث آبادان اشاره کرد و گفت: این منطقه در اختیار مسکن و شهرسازی بود و پیش از تحویل زمین به شهرداری برای صدور پروانه ساخت اراضی را به صورت برگه قرار داد در اختیار مردم قرار داد و صدور سند را به پایان ساخت واگذار کرد و این در حالی بود که بسیاری از زیرساخت ها در منطقه ایجاد نشده بود‌.

او ادامه داد: زیرساخت های همچون جاده سازی، فاضلاب، قبل از احداث باید فراهم باشد و مجوزها طبق طرح تفصیلی داده می شود اما مشکلات کوی بهارستان به این علت است که واگذاری پیش از پایان زیرساخت ها انجام شده‌است.

برقول از برنامه ریزی برای رفع برخی از این مشکلات خبر داد و اظهار کرد: از فردا به مدت یک هفته پاکسازی کوی بهارستان انجام خواهد شد و برنامه ریزی شده است که به زودی تابلوهای نام گذاری بهارستان نصب شود و برای روشنایی این کوی نیز با اداره برق نامه نگاری انجام شده است.

او از مشکل نبود آسفالت به عنوان یکی از مشکلات مهم این منطقه اشاره کرد و گفت: اراضی کوی بهارستان در اختیار مسکن و شهرسازی بود اما آسفالت بسیاری از معابر را انجام نداد با این وجود برای اجرای آسفالت و پیاده روی سازی این منطقه برنامه ریزی شده و در اختیار شهردار و سازمان عمران شهری قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۲ آبادان از کمبود باکس های زباله را به عنوان‌ دیگر مشکل این منطقه یاد کرد و گفت: در سطح شهرداری منطقه ۲ کمبود باکس زباله بسیار است و سرقت و برخورد نامناسب برخی کارگران شهرداری که شناسایی و با آنها برخورد می شود علت این امر است اما برای رفع مشکل کمبود باکس های زباله کوی بهارستان جانمایی بر اساس منازل انجام گرفته و قرار است باکس های پلاستیکی جدید نیز خریداری شود‌.

برقول به موضوع تغییرکاربری فضای سبز نیز پرداخت و بیان کرد: برخی آرامی سبز توسط مسکن و شهرسازی تغییر کاربری شده است مثل منازل پشت شیلات که تا قبل از سال ۹۵ و ۹۶ مسکونی بود و برخی مجوزها همان زمان اخذ شده اما ساخته نشده بودند و بعد از سال ۹۵ کاربری آنها به فضای سبز تغییر کرد و برعکس این موارد هم صدق می کند‌.

او افزود: حتی در مواردی ساخت و سازهای غیر مجاز انجام شده که با آنها در کمیسیون ماده ۱۰۰ برخورد خواهد شد.

شهردار منطقه ۲ آبادان در ادامه به نقش پالایشگاه و پتروشیمی آبادان برای رفع مشکلات منطقه بهارستان و دیگر مناطق شهری و همجوار خود اشاره کرد وگفت: پالایشگاه در مواردی همچون لایروبی کانال های محدوده کنار پلیت همکاری کرده اما پتروشیمی همچ گونه همکاری با شهرداری نداشته و انتظار بیشتری از آنها می رود.

او ادامه داد: کمترین انتظار این است که ارگانی همچون پتروشیمی به زیباسازی فضای پیرامون خود بپردازد.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.