استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر تعیین تکلیف اعتبار باقی مانده برای پروژه راه آهن بیرجند-یونسی، گفت: بانک‌ها هرچه سریع‌تر پای کار بیایند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در جلسه ویدئو کنفرانسی که با تاکید رئیس جمهور و به درخواست استاندار با حضور معاون برنامه ریزی و مدیریت منبع وزارت راه و مدیران عامل عضو کنسرسیوم پروژه راه آهن بیرجند-یونسی برگزار شد، پیرامون مشکلات و تامین اعتبار این پروژه مهم ملی بحث و تبادل نظر شد.

 ملانوری استاندار خراسان جنوبی در این جلسه با بیان اینکه موضوع پروژه راه آهن، به ویژه قطعه بیرجند- یونسی یکی از موضوعاتی است که پارسال به طور جدی در دستور کار حوزه مدیریتی و اجرایی استان قرار داشته است، گفت: تقاضای خراسان جنوبی جدیت در کار این کنسیرسیوم که به مدیریت بانک رفاه تشکیل شده برای تامین اعتبار ۱۸۰ کیلومتر باقی مانده از ۲۷۰ کیلومتر راه آهن بیرجند یونسی است.

وی افزود: با توجه به تاکید رئیس جمهور و وزیر راه که در این ماه به خراسان جنوبی سفر داشته اند ضروری است هرچه سریعتر برای این پروژه مهم گام‌های موثر برداشت.

به گفته ملانوری با پیگیری‌هایی که پارسال انجام شد با اصلاح مصوبه دولت بحث ضمانت تسهیلات بر عده دولت گذاشته شد تا بانک‌ها با آسودگی خاطر بیشتری به این پروژه ورود پیدا کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: موضوع بعد ورود جدی بانک‌های عامل این کنسرسیوم بود تا اعلام آمادگی کنند و آنچه که امروز در این جلسه تصویب شد این بود که تا دو هفته آینده با حضور وزیر و معاون اول رئیس جمهور بانک‌های عضو میزان اعتبار پرداختی را اعلام کنند.

به گفته وی؛ پیش بینی می‌شود تا دو ماه آینده تعیین تکلیف نهایی حوزه تامین اعتبار قطعه بیرجند-یونسی انجام شود تا عملیات اجرایی این قطعه که یکی از قطعات مهم راه آهن است، شروع شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.