خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد آمار بیکاری در شهر‌های آمریکایی نمایانگر افزایش تبعیض نژادی در این زمینه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در گزارشی به تبعیض نژادی موجود در آمریکا پرداخت و نوشت: نرخ بیکاری در ۱۵ شهر آمریکا نشان می‌دهد شکاف نژادی در این کشور در حال افزایش است.

این خبرگزاری در گزارشی نوشت: با افزایش تزریق واکسن کروناْ در ماه مارسْ خوشبینی‌ها در خصوص اقصاد حاکم افزایش یافتٰ، اما پنج ماه بعدْ نرخ بیکاری داخلی ناشی از تبعیض نژادی و قومیتی در ۱۵ شهر آمریکا نشانگر بهبود آهسته و واقعیت اقتصادی دردآوری برای اقلیت‌ها در این کشور است.

بر اساس این گزارش، این اطلاعات نشانگر اقتصادی است که در رسیدن به حداکثر ظرفیت اشتغال جامع و فراگیر که «فدرال رزرو» (بانک مرکزی آمریکا) مشخص کرده بود، شکست خورده اند. این در حالی است که مقامات بانک مرکزی آمریکا این هفته برای دستیابی به پیشرفت و حمایت از اقتصاد جلسه‌ای را برگزار می‌کنند.

«مری دالی» رئیس فدرال رزرو سان فرانسیسکو در هشتم سپتامبر با اشاره به همه گیری کرونا بر اقصاد آمریکا در این باره گفته بود: این همه گیری، تأثیری منفی بر افرادی داشت که پیش از این دچار مشکلاتی بودند و یا کمترین قدرت را برای تحمل آن داشتند.

طبق گزارش خبرگزاری بلومبرگ، جوامع سیاهپوستان و آمریکای لاتین در این معضل، به طور کلی بهبودی ضعیف تری در مقایسه با جمعیت سفید پوستان داشته اند.

علاوه بر این، فاصله میان کف و سقف نرخ اقلیت بیکار در این مناطق از ماه مارس و در واقع، یکسال پس از قرطنیه‌های ناشی از کرونا، افزایش یافته است.

بلومبرگ سپس نرخ بیکاری داخلی در خصوص ۶۰ هزار خانواری را که تحت حمایت اداره آمار کار آمریکا قرار داشتند، به همراه حاشیه خطای آن محاسبه کرد.

در این بررسی، سه ماه منتهی به اوت در خصوص گروه‌های اقلیت که حدود نیمی از گروه‌های اقلیت بودند، مورد بررسی قرار گرفتند که طی این بررسی، مشخص شد که سطح بیکاری به شکل قابل توجهی بالاتر از همین دوره در دو سال پیش بود. همچنین در این بررسی مشخص شد نرخ شکاف بیکاری سیاه پوستان و سفید پوستان از ماه مارس به شکلی قابل ملاحظه در شیکاگو افزایش یافته بود.

در بخش دیگری از این گزارش همچنین به نقل از مدیر تحقیقات و اطلاعات موسسه «فیلادلفیا وورکس» (Philadelphia Works) به آمار بیکاری در این شهر اشاره شده و گفته شده بیکاری، ساکنان سیاه پوست این شهر را در طول این همه گیری تحت تاثیر قرار داده است.

گفتنی است بنا بر آمار، آمریکا بیشترین خسارت جانی را تا کنون در میان کشور‌های جهان از کرونا دیده است. بنا بر آمار، تا کنون نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر در این کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند؛ همچنانکه تا کنون بیش از ۴۳ میلیون نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۱۷ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
یعنی در ایران هم شکاف نژادی داریم که انقدر بیکار داریم !!! .
آخرین اخبار