یک زن فضانورد چینی در ماموریت فضایی جدید این کشور حضور دارد

روز سوم اکتبر ماموریت جدید سرنشین دار چین با حضور یک فضانورد زن آغاز می شود، هدف از این ماموریت ساخت ایستگاه فضایی این کشور است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اس سی ام پی؛ گفته شده که احتمالا فضاپیمای شنژو ۱۳ در روز سوم اکتبر سال جاری و دو روز پس از روز ملی چین از مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان در شمال غربی این کشور به فضا فرستاده شود. این ماموریت جدید کمتر از یک ماه پس از برگشت اولین خدمه ایستگاه فضایی چین به نام تیانگونگ به زمین انجام می‌شود. اکنون خدمه، فضاپیما و موشک در شرایط خوبی هستند و بررسی‌ها در مرحله نهایی قرار دارد.

چین قصد تبدیل شدن به ابر قدرت صنعت فضایی را دارد

باتوجه به بازخورد‌های خدمه فضاپیمای شنژو ۱۲ که پس از بازگشت به زمین در قرنطینه و تحت معاینات پزشکی قرار دارند، قرار است چند تغییر جزئی در این پرواز جدید اعمال شود. ماموریت قبلی در ۱۷ ژوئن و به منظور انجام ماموریتی سه ماهه در ایستگاه فضایی تیانگونگ انجام شد و خدمه ۱۷ سپتامبر به زمین بازگشتند. این ایستگاه فضایی، به بزرگترین زیرساخت یک کشور در مدار زمین تبدیل خواهد شد.

گفته شده که ایستگاه فضایی چین حداقل ۱۰ سال در فضا می‌ماند و پیش بینی می‌شود که ایستگاه فضایی بین المللی در سال ۲۰۳۰ به فعالیت خودش در مدار زمین خاتمه دهد. چین در تلاش است تا سال ۲۰۳۰ به قدرت اصلی در صنعت فضایی تبدیل شود تا همپای رقبای دیگرش مثل ایالات متحده، روسیه و آژانس فضایی اروپا شود و پیشرفته‌ترین و مجهزترین ایستگاه فضایی که می‌تواند به دور زمین بچرخد را تولید کند.

فضانوردان چینی

از یازده فضانوردی که چین از سال ۲۰۰۳ تاکنون به فضا فرستاده فقط دو نفر زن بودند. یکی از آن‌ها وانگ یاپینگ بود که به عنوان یکی از اعضای پشتیبان در فهرست منتخبین ماموریت شنژو ۱۲ قرار داشت و پیش بینی می‌شود که برای این ماموریت جدید در صدر لیست باشد. ماموریت جدید چین به نام شنژو ۱۳ اولین ماموریتی است که با ماژول اصلی ایستگاه فضایی اتصالی عمودی خواهد داشت. پورت‌های جلو و عقب تیانگونگ پیش‌تر توسط فضاپیما‌های باری تیانژو-۲ و تیانژو-۳ برای انجام این ماموریت جدید آماده شده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار