خیابانی گفت: مجموعه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، کارخانجات و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ سیستان و بلوچستان نیازمندی‌های خود را با اولویت محصولات داخلی از تولیدات خود منطقه تامین کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان  در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع کوچک در زاهدان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام اربعین حسینی(ع) اظهارداشت: اینکه دستگاه‌های اجرایی و کارخانجات نیازمندی‌های‌شان را از خارج استان تامین می‌کنند قابل قبول نیست و در این راستا برای حمایت از صنایع کوچک، صداوسیما و رسانه‌ها هم بایستی نقش‌آفرینی و اطلاع‌رسانی کنند.

وی افزود: صنایع کوچک؛ حلقه واسطه برای تامین نیازهای قطعات و تجهیزات صنایع بزرگ و مادر هستند و باید تلاش کنیم بخشی از مشکلات این صنایع، از جمله تسهیلات مورد نیاز و مشکلات مربوط به بازار و نقدینگی این واحدها برطرف شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای حل مشکلات واحدهای صنعتی کوچک مقرر شد؛مجموعه پارک علم و فناوری و سازمان صمت استان در قالب ستاد تسهیل موضوع صادرات محصولات تولیدی این واحدها را مرتفع کند.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم صنایع کوچک را توسعه دهیم زیرا در این صنایع هم سرانه سرمایه‌گذاری برای اشتغال پایین است و هم با سرمایه اندک اشتغال قابل قبولی ایجاد می‌شود.

مدرس خیابانی بیان کرد: این مجموعه نمایشگاهی که با تلاش متولیان امر برپا شده، توانسته است بخش عمده‌ای از صنایع کوچک و صنایع تولیدی و صنایعی که در سیستان و بلوچستان ایجاد اشتغال می‌کنند را به این استان بیاورند و این بسیار امیدوارکننده است.

وی خاطرنشان کرد: محصولات تولیدی این واحدها قابلیت صادرات دارد و بسیاری از شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که قطعات خاص را برای صنایع بزرگ تولید می‌کنند و اشتغال مولد هم برای استان ایجاد کرده‌اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار