رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:در ۶ ماهه نخست امسال یک هزار و ۷۴۱ بیمار کرونایی بدحال به مراکز درمانی کردستان منتقل شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، رضا پیرا رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۷۵ هزار و ۹۲۴ تماس با اورژانس گرفته شده است گفت: در این مدت بیش از ۳۳ هزار مأموریت اورژانسی انجام شده که ۵۲ مورد آن مأموریت هوایی بوده است.

 پیرا افزود: از این تعداد مأموریت، ۶ هزار و ۵۶۳ مورد به تصادفات شهری و برون شهری اختصاص دارد که در این حوادث ۶ هزار و ۷۷۶ مصدوم به بیمارستان‌های استان منتقل شده اند.

او با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۴۸۶ مأموریت ناشی از بیماری‌های مختلف بوده است گفت: یک هزار و ۳۹۹ نفر به دلیل بیماری‌های قلبی به مراکز درمانی منتقل شده اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به پیک پنچم بیماری کرونا در استان، بخشی از مأموریت‌های اورژانسی به بیماران کرونایی اختصاص دارد و یک هزار و ۷۴۱ بیمار کرونایی بدحال به مراکز درمانی استان کردستان منتقل شده اند.

پیرا افزود: در ۶ ماهه نخست امسال، ۱۷ هزار و ۲۱۴ نفر بیمار یا مصدوم به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شده اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.