برگزیدگان نخستین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در شهرستان زرین دشت معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل هنرور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرین دشت گفت: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس با عنوان لاله‌های خونین  به صورت مجازی برگزار شد.

او بیان کرد: در جشنواره شاعرانی از شهرستان‌های شیراز، فیروز آباد، گراش، داراب، فسا، فراشبند، جهرم، مهر، کازرون، قیر کارزین، زرقان،  زرین دشت و  همدان حضور داشتند.

هنرور تصریح کرد: مقام اول جشنواره استانی شعر دفاع مقدس به عاطفه مدنی پور از شهرستان مهر به خاطر برخورداری از اندیشه‌ آیینی و بهره گیری مناسب از  ظرفیت‌های شعری و استفاده از عنصر خیال تعلق گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرین دشت ادامه داد: مقام دوم نیز به فاضل رفیعی غیاثی از شهرستان زرین دشت برای تصویر آفرینی و بهره گیری از تخیلی والا و استواری کلام رسید.

او افزود: مقام سوم جشنواره استانی شعر دفاع مقدس نیز به سمیه توجی از شیراز به خاطر زبانی نو و استفاده از ساختاری مناسب و زیبا تعلق گرفت.

دبیر جشنواره استانی شعر دفاع مقدس زرین دشت با بررسی هفتاد اثر ارسالی درباره هشت سال دفاع مقدس از تلاش دست اندرکاران و  شاعرانی که اندیشه نورانی خود را در این راه به کار گرفتند و  موفق به خلق آثار ارزشمند شدند تقدیر کرد.

هنرور با اشاره به حجم زیاد آثار ارسالی  اضافه کرد: تعداد قابل ملاحظه‌ای  آثار از نظر ساختار، زبان، محتوا و نحوه شخصیت پردازی و ملاک‌های شعری برای داوری، بسیار نزدیک به هم بود و این امر سبب شد کار داوران دشوار شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

برچسب ها: جشنواره ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار