منابع خبری از گرفتار شدن بیش از ۱۹ هزار مهاجر در پانامای آمریکا خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه ریوتایمز در گزارشی از گرفتار شدن بیش از ۱۹ هزار مهاجر در «پاناما» در مرز کلمبیا در آمریکای مرکزی خبر داد و اعلام کرد که این مهاجران اغلب از «هائیتی» هستند.

بنابر نوشته این خبرگزاری، قایق مهاجران از بندر کوچکی در «نکوکلی» در شمال‌غربی کلمبیا تا اکاندی در این ناحیه گسترده شده و گیر افتاده است.

یک نهاد دولتی نیز در این باره در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حدود ۱۹ هزار مهاجر، که اغلبشان از هائیتی هستند، در بندری در شمال کلمبیا منتظر سوار شدن برقایق‎هایی هستند که آن‌ها را به آمریکای مرکزی برساند.»

رئیس نهاد ناظر بر حقوق بشر در کلمبیا نیز گفت: «در حال حاضر حضور بیش از ۱۹ هزار مهاجر در مرز آمریکای مرکزی تایید شده است.»

توافق میان دولت‌های کلمبیا و پاناما تعداد مجاز مهاجران را به ۶۵۰ نفر در روز محدود کرده است، اما تاکنون در سال ۲۰۲۱ بیش از ۵۰ هزار نفر از این مرز عبور کرده‌اند.

در حال حاضر دولت آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» با انتقاد‌های بسیاری در مورد نحوه مدیریت ورود مهاجران به مرز جنوبی این کشور مواجه است. همچنین جمهوری‌خواهان انتقاد‌هایی را مبنی بر ضعف مدیریت در اردوگاه‌های مرزی آمریکا بر دولت کنونی وارد می‌کنند. چندین نهاد بین‌المللی نیز از وضعیت این مهاجران ابزار نگرانی کرده و خواستار بررسی مشکل شدند.

هفته جاری «آلخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی آمریکا، در جلسه سنا گفت: «جمعیت در دل ریو در روز‌های آینده پراکنده خواهد شد. پس از حملات روز سه شنبه، این نگرانی وجود دارد که فرودگاه‌های آمریکا از امنیت کافی برای فرود ایمن پرواز‌ها برخوردار نباشند.»

آمریکا پس از تجمع ۱۵ هزار نفری در ریو و تگزاس، مرز‌های این کشور را با محدودیت ویژه‌ای نظارت می‌کند. دو منبع آگاه به این مسئله اعلام کردند که، تا روز سه شنبه بیش از هزار نفر از مهاجران هائیتی به کشورشان بازگشت داده شدند. وزارت امنیت داخلی نیز گفت که تاکنون ۴ هزار نفر یا از خاک آمریکا اخراج یا به مراکزی در مرز منتقل شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار