رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: این سازمانِ فرهنگی علاوه بر بحث تبلیغات، پا به پای ارکان ارتش در عملیات‌های دفاع مقدس شرکت داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهور اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ايران همانند سایر رئوس و دستگاه های دیگر در زمان دفاع مقدس و بعد از آن نقش پر رنگی  ایفا کردند و اقدامات صورت گرفته در اين زمينه گویای این حقیقت سترگ است.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به عنوان یک نهاد فرهنگی علاوه بر بحث تبلیغات و بیان مسائل فرهنگی پا به پای دیگر ارکان ارتش در عملیات ها شرکت داشته و از خاک این سرزمین دفاع کرده، که البته مهم تر از آن نقش فرهنگی و اقدامات صورت گرفته در این خصوص است.

وی اضافه کرد: ارتقاء توان رزمی، نظامی و آماده سازی نیروهای نظامی از طریق اقامه نماز جماعت، برگزاری سخنرانی ها، بیان احکام جهاد در معرکه، توسلات انجام شده، شرح و تببین فرهنگ شهادت و روضه و علت قیام امام حسین(ع) همچنین تبیین تاریخ صدور اسلام باعث شد تا نقش سازمان عقیدتی سیاسی به وضوح قابل درک باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر اقدامات فرهنگی صورت گرفته در جبهه ها در پشت جبهه ها هم با بسیج کردن امکانات و بهره گیری از ظرفیت پشتیبانی خانواده ها و ایجاد انگیزه و روحیه و ایجاد مکان هایی چون بیت الزهرا، بیت الرقیه، زینبیه، در این اماکن جمع می شدند و از طریق این امکانات از رزمندگان و جبهه ها پشتیبانی می نمودند.

محمدحسنی در پایان خاطر نشان کرد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه این اقدامات انجام شده نقش به سزایی ایفا کرده و در این راستا شهدا، جانبازان، ایثارگران با جانفشانی های خود این مسیر را برای نسل آینده هموار نموده اند که یاد و خاطر همه رزمندگان دفاع مقدس را گرامی می داریم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ارتش ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار