افتتاح کارگاه شمیم خدمت در روستای ننله سنندج

کارگاه صنایع دستی شمیم خدمت امروز و با حضور مسئولین استانی در روستای ننله شهرستان سنندج افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،محمد کاروند مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان در مراسم افتتاح  کارگاه صنایع دستی شمیم خدمت در سنندج گفت: از محل موقوفات استان بیش از ۴۰۰ میلیون ریال جهت تجهیز کارگاه خیاطی مرکز شمیم خدمت هزینه شده که موجب اشتغالزایی ۲۱ بانوی سرپرست خانواده را در این مرکز فراهم آورده است.

کاروند خاطر نشان کرد: این مرکز با همکاری آموزشی و پرورش و سایر نهاد‌های دولتی آماده و مجهز شده و بزودی کارگاه خیاطی و صنایع دستی نیز از محل موقوفات تجهیز و شروع به کار خواهد کرد.

او با تقدیر از موئسسه خیریه روستای ننله خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم با آموزش، توانمندسازی و افزایش دانش و مهارت افراد زمینه راه اندازی کسب و کار‌های خانگی، ایجاد درآمد پایدار و در نتیجه رونق اقتصادی و معیشتی یک خانواده فراهم کنیم.

اوقاف به خوبی نقش خود در محرومیت زدایی و حمایت از تولید را ایفا کرد

محسن فتحی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در این افتتاحیه نقش موقوفات را در محرومیت زدایی و حمایت از تولید بسیار تاثیر گذار دانست و گفت خوشبختانه اوقاف وامور خیریه کردستان بخوبی نقش خود را در محرومیت زدایی و حمایت از تولید در این منطقه محروم ایفا کرد.

فتحی با تقدیر از مدیر کل اوقاف و دست اندر کاران راه اندازی این کارگاه تولیدی بیان داشت: امید است در آینده نزدیک شاهد حمایت هرچه بیشتر موقوفات شهرستان سنندج از کارگاه‌های تولید کم بضاعت در زمینه آموزش و کار آفرینی باشیم.

افتتاح کارگاه شمیم خدمت در روستای ننله سنندج

فلسفه وقف در تاریخ حمایت از محرومین بوده است

زارعی معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان در این برنامه ضمن تقدیر و تشکر از خیرین و دست اندکاران راه اندازی اینکارگاه صنایع دستی خاطر نشان کرد: فلسفه وقف در طول تاریخ حمایت از محرومین بوده اینک شاهد این موضوع هستیم که اوقاف و امور خیریه کردستان با حضور به موقع و تاثیر گذار در تجهیز این کارگاه خیاطی و صنایع دستی زمینه استغال برای بیش از ۲۱ نفر را فراهم آورده و این مهم جای تقدیر دارد.

زراعی خدمت جهادی را از وظایف مسئولین استان دانست و گفت: راه اندازی این چنین کارگاه‌های نیاز اهتمام همگانی مسئولین دارد به طوریکه هم اکنون آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، نمایندگان مجلس، اوقاف و امور خیریه، شهرداری و نهاد‌های بسیاری با وحدت و یکپارچگی زمینه را برای خدمت رسانی به این منطقه فراهم آوردند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.