نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد اکنون مردم آمریکا، ترامپ را بر بایدن ترجیح می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اسپوتنیک، با وجود پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و رضایت ۵۵ درصدی مردم آمریکا در ماه‌های نخستین ریاست جمهوری وی، حمایت‌ها از جو بایدن در میان مردم آمریکا در تابستان جاری به شدت کاهش یافته است.

بر این اساس، علت کاهش محبوبیت بایدن با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، دستورات جدید در مورد استفاده از ماسک، واکسیناسیون اجباری، مشکلات در مرز‌ها و خروج بی نظم از جنگ ۲۰ ساله افغانستان ارتباط مستقیم دارد.

طبق نظرسنجی جدید هاروارد/هریس میزان رضایت از جو بایدن به ۴۶ درصد رسیده و برای اولین بار از آغاز دوران ریاست جمهوری‌اش، این میزان به پایین‌تر از دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا رسیده است. رئیس جمهور آمریکا از ماه مه ۲۰۲۱، یعنی زمانیکه میزان رضایت‌ها به بالاترین حد خود رسیده بود، نزدیک به ۱۰ درصد از این میزان را از دست داد. در همین دوره، میزان رضایت از ترامپ افزایش یافته و از ۴۳ درصد در فوریه ۲۰۲۱ به ۴۸ درصد رسید.

این نظر سنجی در ماه سپتامبر و در زمانیکه دولت بایدن با شماری از مسائل جدی روبرو بود، انجام گرفت. از جمله این مسائل می‌توان به افزایش مبتلایان به سویه دلتای ویروس کرونا، نارضایتی از واکسیناسیون اجباری برای کارمندان فدرال، احتمال واکسیناسیون اجباری برای مشاغل متوسط و بزرگ، افزایش مهاجران هائیتی در مرز تگزاس با مکزیک و خروج فاجعه بار از افغانستان اشاره کرد.

در این میان متحدان بایدن در دولت کنونی نیز از لحاظ رضایت پایین‌تر از تیم دونالد ترامپ قرار گرفته اند. به طور مثال ۵۵ درصد از شرکت کنندگان، مایک پنس را معاون رئیس جمهور بهتری نسبت به کامالا هریس می‌دانند و ۶۳ درصد از آن‌ها نیز معتقد هستند که مایک پمپئو نسبت به آنتونی بلینکن در سمت وزیر امور خارجه بهتر عمل کرده است.

بر اساس یک نظرسنجی دیگر که توسط گالوپ در نیمه ابتدایی سپتامبر انجام گرفت، میزان رضایت از بایدن رقم پایین تری را نشان داد به طوریکه ۴۳ درصد از مردم آمریکا از عملکرد بایدن رضایت داشتند و ۵۳ درصد ناراضی بودند. این در حالی است که نظرسنجی مشترک «هاروارد کپس و هریس پل» که اوایل این هفته در روزنامه هیل منتشر شد نشان داد که ترامپ و بایدن از لحاظ آماری شانه‌به‌شانه هم هستند. این نظرسنجی نشان داد که ۴۹ درصد رای‌دهندگان نسبت به بایدن نظر منفی دارند، در حالی که ۴۷ درصد نسبت به ترامپ نظر منفی دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار