رییس جمعیت هلال احمر آران و بیدگل گفت: ۲۲ ماموریت امدادرسانی به حادثه در منطقه‌های کویری آران وبیدگل در ۶ ماهه نخست امسال از سوی پایگاه امداد و نجات هلال احمر انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی کریمیان رییس جمعیت هلال احمر آران و بیدگل گفت: بیشتر ۲۲ حادثه تصادف و واژگونی در منطقه‌های کویری بود که منجر به امدادرسانی و انتقال ۱۴ مصدوم به مرکز‌های درمانی از سوی کارکنان هلال احمر شد.

وی با بیان اینکه حوادث رانندگی در ۶ ماهه امسال فوتی نداشت ادامه داد: هفت نفر گمشده در کویر هم طی عملیات‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر آران و بیدگل به سلامت پیدا شدند.

به گفته کریمیان اکنون جمعیت هلال احمر آران و بیدگل یک پایگاه امداد و نجات موقت در ابتدای جاده مرنجاب دارد که به طور شبانه‌روزی، هر نوبت کاری سه نفر از نجاتگران آموزش دیده، آماده ماموریت‌های امدادی با تجهیزات لازم و یک دستگاه آمبولانس شاسی بلند هستند.

رییس جمعیت هلال احمر آران و بیدگل با بیان اینکه علت بیشتر حوادث منطقه مرنجاب ناآشنا بودن گردشگران به منطقه است، اظهار کرد: پایگاه امداد و نجات موقت جمعیت هلال احمر این شهرستان در ورودی مرنجاب، به طور متوسط سالانه ۵۰ ماموریت امداد و نجات دارد.

آران و بیدگل دارای ۲ منطقه کویری پربازدید گردشگری شامل کویر مرنجاب و کویر سیازگه ابوزیدآباد است.

منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل یکی از بکرترین و زیباترین کویر‌های کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می‌شود.

این منطقه با برخورداری از ظرفیت فعالیت‌هایی مانند کویرنوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری، اسکی روی شن و ماسه تا پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه میزبان ده‌ها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی بود.

کویر سیازگه پهنه‌ای گسترده در ۱۰ کیلومتری شمال شهر ابوزیدآباد از توابع آران و بیدگل در محاصره تپه‌های شنی بکر و زیبا با پوشش گیاهی و جانوری گوناگون می‌باشد که در تلاقی با ناهمواری‌های ریگزار نما‌هایی جذاب ایجاد می‌کند.

ابوزیدآباد در ۳۰ کیلومتری شمال شرق آران و بیدگل قرار دارد.

شهرستان آران و بیدگل در شمالی‌ترین منطقه اصفهان، در فاصله ۶ کیلومتری شهرستان کاشان و ۲۱۵ کیلومتری مرکز این استان قرار دارد.


منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.