لاوروف و بورل درباره اوکراین، افغانستان و توافق هسته‌ای ایران گفتگو کردند

وزیر امور خارجه روسیه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با هم دیدار کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز پنجشنبه در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با هم دیدار و درباره مسائلی همچون افغانستان، اوکراین و توافق هسته‌ای ایران گفتگو کردند.

در این بیانیه آمده است: "مذاکرات بر طیف وسیعی از موضوعات مهم منطقه‌ای، از جمله وضعیت افغانستان، اوکراین و همچنین توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام و حل و فصل تنش‌ها در خاورمیانه متمرکز شد. آن‌ها همچنین وضعیت و چشم انداز روابط روسیه و اتحادیه اروپا را بررسی کردند."

لاوروف روز چهارشنبه به نیویورک رفت. وزیر امور خارجه روسیه سپس با همتایان خارجی خود ملاقات کرد. انتظار می‌رود او در ۲۵ سپتامبر سخنرانی کند.

پس از این دیدار، جوزپ بورل به خبرنگاران گفت که اتحادیه اروپا در حال افتتاح دفتر خود در کابل، پایتخت افغانستان است، اما با اشاره به نگرانی‌های امنیتی افزود که نمی‌تواند در مورد زمان بندی صحبت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار