کشتی گیر صاحب نام روسیه و دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن به دلیل ارتکاب دوپینگ ۴ سال از حضور در مسابقات محروم شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بلال ماخوف، کشتی گیر روس که در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن به طور مشترک به همراه کمیل قاسمی از ایران به مدال طلای وزن ۱۲۰ کیلوگرم رسید، به دلیل تخلف دوپینگ به مدت چهار سال از فعالیت در این رشته محروم شد.

آژانس ضد دوپینگ روسیه اعلام کرد ماخوف نتوانست تست دوپینگ ژانویه ۲۰۲۰ را پشت سر بگذارد و محرومیت او از همان زمان محاسبه خواهد شد.

این محرومیت می‌تواند پایان دوران فعالیت قهرمان سه دوره مسابقات جهانی باشد؛ زیرا او در پایان دوره محرومیتش ۳۷ ساله خواهد شد.

ماخوف، قهرمان جهان در وزن ۱۲۰ کیلوگرم در سال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰، در المپیک ۲۰۱۲ لندن پس از شکست مقابل داوید مودزماناشویلی از گرجستان مدال برنز را کسب کرد.

مودزمانشویلی و حریفش در فینال یعنی آرتور تایمازوف ازبکستانی، هر دو در آزمایش مجدد نمونه‌های ارائه شده در بازی‌های ۲۰۱۲ توسط کمیته بین المللی المپیک (IOC) دوپینگی شدند.

IOC پس از تایید نتیجه آزمایش‌های دوپینگ، مدال طلای این وزن را به ماخوف و کمیل قاسمی از ایران اعطا کرد.

در وب سایت IOC نشان داده شده است که دولت شعبانای از قزاقستان و ترول دلاگنف از ایالات متحده برنده مدال برنز هستند.

تایمازوف پس از ایلیا ایلین، وزنه بردار قزاقستانی، دومین ورزشکاری بود که در تست مجدد نمونه‌های المپیک‌های ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن دوپینگی شد.

این کشتی گیر ازبک در بازی‌های المپیک ۲۰۰۴ آتن در وزن ۱۲۰ کیلوگرم آزاد مدال طلا را به دست آورد و سپس در المپیک‌های ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار