سیلاوی با اشاره به مسدود بودن مرز بین المللی چذابه برای تردد زائران اربعین حسینی گفت: مردم از مراجعه به مرز‌های زمینی خودداری کنند.

حمید سیلاوی، فرماندار دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به بازدید از پایانه مرزی چذابه و با اعلام مسدود بودن کامل این پایانه گفت: براساس تصمیم دولت عراق و قوانین اجرایی از سوی آن‌ها، امکان حضور در این کشور برای راهپیمایی اربعین حسینی و زیارت عتبات عالیات وجود ندارد.

او با بیان اینکه نیرو‌های نظامی، انتظامی و حفاظتی به صورت لایه‌ای و از ورودی دشت آزادگان در منطقه حضور دارند و از نزدیک شدن مردم به پایانه بین المللی چذابه جلوگیری می‌کنند، افزود: از عاشقان امام حسین (ع) خواهشمندیم به این مرز مراجعه نکنند، زیرا امکان خروج از کشور تحت هیچ شرایطی وجود ندارد.

سیلاوی بیان کرد: افرادی که طی روز‌های اخیر به این پایانه مرزی کرده بودند و اصرار بر رفتن به عراق را داشتند، پس از توجیه و اقناع، به شهر‌ها و استان‌های خود بازگشتند.

فرماندار دشت آزادگان اظهار داشت: هیچ امکانات خدماتی و رفاهی درمرز وجود ندارد و از هموطنان خواهشمندیم که فقط از طریق مرز هوایی برای عزیمت به کشور عراق اقدام کنند، ضمن اینکه دولت عراق نیز بیش از ۲۰۰ نفر از افرادی که به صورت غیرمجاز وارد این کشور شده اند را به کشورمان عودت داده اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.