موکب اشتغال محرومان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان کمیته امداد، از میدان امام حسین (ع) تهران به سمت مناطق محروم بدرقه شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: موکب محرومان ۲ سال قبل توسط یک گروه جهادی و با پشتیبانی کمیته امداد آغاز به کار کرد، این حرکت کاملا مردمی است و به هیچ روی اقدامی دولتی نیست و همه کسانی که در حوزه اشتغال محرومان فعال هستند، سعی کردند در این حرکت حضور داشته باشند.

وی افزود: به بیان دیگر موکب اشتغال محرومان پویشی برای جمع‌آوری همه ظرفیت‌های مردمی برای رفع مساله بیکاری محرومان و ایجاد اشتغال برای آنهاست.

وزیر تعاون اظهار کرد: در این طرح چهارده خدمت کاریابی، تامین سرمایه، بازاریابی، مشاوره شغلی و کسب و کار، آموزش، تامین مکان کسب و کار، تامین تجهیزات، تأمین مواد اولیه، بیمه و پوشش ریسک، ضمانت وام، امور اداری، اعتباربخشی، متولی شغلی، ارائه ایده کسب و کار به متقاضیان ارائه می‌شود.

عبدالملکی با بیان اینکه این حرکت به نام اربعین و فرهنگ عاشورا شروع شده است، تاکید کرد: در سال‌های اخیر جریان تمدن جدیدی با تقویت فرهنگ اربعین به عنوان بزرگترین تجمع انسانی شکل گرفته است و اگر در همین راستا و با تاسی از فرهنگ اربعین موکبی بزنیم برای فرهنگ اشتغال، کاری بجا و ارزشمند است.

وی در خاتمه با دعوت از مردم و کارآفرینان برای حضور در این موکب، گفت: افراد برای کمک به اشتغال محرومان در سایت emookeb.ir اعلام آمادگی کنند و از درگاه‌های مختلف آن گامی برای کمک به اشتغال زایی بردارند.

در این مراسم همچنین مظاهری، مسئول موکب اشتغال محرومان گفت: این موکب الهام گرفته از فضای اربعینی است و تلاش ما استفاده از همه ظرفیت‌های مردمی برای اشتغال محرومان است.

وی افزود: تمام تلاشمان ما این است که فضای اشتغالی از سوی مردم ایجاد شود و در گام دوم نهاد‌های دولتی به این جریان مردمی بپیوندند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۲۲ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
توی شهرها هم پر از محروم تهی دست بیکار بینوا است همه را دریابید . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار