پیش بینی می‌شود ۲۱ هزارتن شلتوک از شالیزار‌های کهگیلویه و بویراحمد برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، شهرام عسکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی این استان‌ گفت: امسال سطح زیرکشت شالیزار‌های کهگیلویه و بویراحمد حدود سی وسه هزار هکتار است که پیش بینی می شود بیست یک هزار تن شلتوک از این شالیزار‌ها برداشت شود.

شهرام عسکری افزود: ارقام برنج محلی مثل چمپا و گرده و ارقام پر محصولی مانند فجر، شمیم و گوهر از مزارع برنج استان برداشت می‌شود.

عسکری بیان کرد: زمان برداشت محصول برنج درمناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد از اواسط شهریور آغاز و تا ا‌واسط مهرماه ادامه دارد و در مناطق گرمسیری استان هم برداشت این محصول تا آبان ماه انجام می‌شود.

او کیفیت برنج تولیدی در کهگیلویه و بویراحمدی بوِیژه چمپای محلی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بخشی از برنج تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد خود مصرفی کشاورزان  است و بخشی هم در بازار استان و استان‌های همجوار به فروش می‌رود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به میزان سطح زیر کشت امسال اشاره کرد و افزود: در سال زراعی جاری به دلیل محدودیت‌های کشت و شرایط کم آبی، سطح زیر کشت شالیزار‌های کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال زراعی گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار کاهش داشت.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.