مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان همدان از بهره برداری واحد صنعتی پرورش "الاغ" قهاوند در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی خدارحمی، مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت:در حال حاضر ساخت و ساز ساختمانی این طرح به پایان رسیده و متقاضی طرح در حال خریداری چهارپایان واحد خود از بندرعباس است.

او به ظرفیت ۷۰ رأسی واحد پرورش الاغ، اشاره کرد و افزود: این واحد پرورش الاغ قرار بر این بود که در هفته دولت سال‌جاری افتتاح و به بهره‌برداری برسد که به‌دلیل به طول انجامیدن خریداری چهارپایان واحد  از سوی مالک طرح بهره‌برداری آن به هفته دولت نرسید.

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان همدان ادامه داد: واحد دیگر ۳۰ رأسی نیز در این رابطه در یکی از روستا‌های شهرستان رزن به مرحله پروانه تأسیس رسیده و مالک آن پیگیر احداث طرح خود است.

خدارحمی با بیان اینکه تاکنون در سطح استان همدان دو مورد پروانه تأسیس صنعتی پرورش الاغ در استان صادر شده است، افزود: در حال حاضر صدور مجوز پرورش دام صنعتی و سنتی بر عهده نظام مهندسی جهادکشاورزی بوده و امور دام به عنوان ناظر طرح به شمار می‌رود.

او بیان کرد: در سطح استان همدان یک واحد سنتی ۱۵ تا ۱۸ رأسی نیز با کارت شناسایی روستایی در یکی از روستا‌های فامنین در بحث پرورش الاغ یک سال پیش دارای فعالیت بوده است.

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه محصولات و فرآورده‌های پرورش الاغ مشتریان خاص خود را دارد، خاطرنشان کرد: این نوع از اشتغال از جمله شاخه‌های کمتر شناخته شده حوزه کشاورزی و دامپروری در کشور بوده که می‌تواند شاخه‌ای جذاب، پردرآمد و با توجیه اقتصادی بالا همراه باشد.

خدا رحمی محصولات الاغ شیری را شامل پوست، شیر، عنبرنسارا، پنیر، روغن دانست و بیان کرد: در حال حاضر محصولات مهم الاغ شیری شامل عنبرنسارا و شیر با قیمت بالایی به فروش می‌رسد که این امر موجب آن شده این اشتغال و کاسبی جذاب یکی از شغل‌های پرسود برای کارآفرینان به شمار رود.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار