کوثری‌فر گفت: همه مرز‌ها از جمله مرز مهران کماکان بسته است و هیچ‌گونه تصمیم‌گیری جدیدی برای بازگشایی مرز‌ها برای سفر اربعین انجام نشده است.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امید کوثری فر دبیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه هشتاد و سومین جلسه ستاد مرکزی اربعین با محوریت ایجاد تسهیلات برای بازگشت زائران اربعین حسینی و مسائل مربوط به آن، امروز برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در ساعات اخیر اخباری در فضای مجازی منتشر شده که مرز مهران برای سفر زائران اربعین حسینی به عراق باز شده است، در صورتیکه همه مرزها از جمله مرز مهران کماکان بسته است و هیچ‌گونه تصمیم‌گیری جدیدی برای بازگشایی مرزها جهت سفر زائران اربعین حسینی به عراق صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: تلاش ما این بود که زمینه حضور تعداد زیادی از مشتاقان در راهپیمایی اربعین فراهم شود ولی بنا به تصمیم دولت عراق و شرایط حاکم در این کشور، تصمیم گرفته شد ۶۰ هزار نفر از زائران ایرانی در سال جاری در این راهپیمایی حضور پیدا کنند. صدور ویزا برای این ۶۰ هزار نفر انجام شده است و طبق آمار سازمان هواپیمایی کشوری تا شب گذشته حدود ۴۵ هزار نفر از زائران با پروازهای رسمی کشور به عراق سفرکرده‌اند و حدود ۱۵ هزار نفر از سهمیه ۶۰ هزارنفری، هنوز سفر نکرده‌اند که البته، بخش عظیمی از آنها بلیت تهیه کرده‌اندو ظرف امروز و فردا این روند اعزام تکمیل می‌شود.

دبیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی مچنین با اشاره به برخی مشکلات ایجاد شده برای سفر زائرین اربعین حسینی به عراق در فرودگاه اهواز به دلیل تراکم جمعیت اظهار کرد: در همین چارچوب تصمیم گرفته شد که سه شرکت هواپیمایی در این فرودگاه انتقال زائرین اربعین حسینی را بر عهده بگیرند‌.

وی با بیان اینکه برخی از شرکت‌های هواپیمایی خارجی از جمله شرکت هواپیمایی «العراقیه» اقدام به فروش بلیت اربعین حسینی به زائران بدون دریافت ویزا کرده بود، گفت: این اتفاق باعث شده بود تعدادی از زائران ایرانی در فرودگاه عراق به دلیل نداشتن ویزا سرگردان شوند و در همین چارچوب به این شرکت‌های هواپیمایی تذکرات لازم داده شد.

کوثری‌فر در پایان خاطرنشان کرد: با توجه‌ به منع قانونی که برای سفر به عراق در این ایام وجود دارد و حتماً باید زائران در داخل کشور ویزا دریافت کرده باشند، بلیت‌های فروخته شده از سوی این شرکت‌های هواپیمایی لغو شد و تاکید بر این شد که آنها هزینه‌های لغو پرواز را به مسافران پرداخت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار