سردار کریمی از کشف بیش از هزار تن انواع مخدر در طی سال گذشته میلادی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار مجید کریمی رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در نشست فوق العاده روسای پلیس و آژانس‌های مبارزه با موادمخدر آسیا و اقیانوسیه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تشریح اقدامات مقابله‌ای جمهوری اسلامی ایران در عرصه مبارزه با قاچاق موادمخدر به بررسی پیامد این بلای خانمان سوز در سطح جهان پرداخت و اظهار کرد: از آنجایی که تولید و قاچاق موادمخدر در سراسر جهان به تجارتی پرسود تبدیل شده و حاکمیت دولت‌ها را در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... خدشه دار ساخته، لازم است به پدیده شوم قاچاق موادمخدر به عنوان تهدیدی فرا ملی و بین المللی پرداخته شود و همه جانبه با آن مقابله شود.

وی با اشاره به معضل موادمخدر به عنوان عامل تهدید کننده سلامت نسل جوان در جوامع بشری،گفت: تولید و قاچاق موادمخدر از جمله جرایم سازمان یافته‌ای تلقی می‌شود که با سایر جرایم از قبیل قاچاق اسلحه، قاچاق انسان، پولشویی و تروریسم رابطه تنگاتنگ دارد و علیرغم تلاش دولت­‌ها و جوامع بین ­المللی، متاسفانه در حال حاضر شاهد افزایش روز افزون تولید و قاچاق موادمخدر در جهان هستیم.

سردار کریمی با اشاره به افزایش تولید و قاچاق موادمخدر در کشور افغانستان و نگرانی‌های کشور‌های همسایه بابت این موضوع تصریح کرد: امروزه موادمخدر به تهدیدی بزرگ برای کشور‌ها به ­ویژه کشور‌های منطقه تبدیل شده و گروهک‌های تروریستی و قاچاقچیان موادمخدر بخش عمده‌ای از منابع مالی خود را از این طریق تامین می‌کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران علیرغم وجود محدودیت‌های پاندومی ویروس کرونا و نیز اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی برخی کشورها، با تلاش و مجاهدت‌های خالصانه نیرو‌های مقابله ای، موفق به ثبت رکورد بی سابقه کشف بیش از یک هزار و ۱۴۰ تن انواع موادمخدر در سال ۲۰۲۰ میلادی شد که این مقدار در مقایسه با سال ۲۰۱۹ نشان دهنده رشد ۴۱ درصدی کشفیات است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا تصریح کرد: تلاش جمهوری اسلامی این است تا از ورود موادمخدر از مرز‌های شرقی و قاچاق آن به سایر کشور‌ها جلوگیری کند و در این راه، متحمل هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری شده است.

این مقام ارشد انتظامی به شرایط پیچیده مقابله با قاچاق و ترانزیت موادمخدر اشاره و بیان کرد: علیرغم وجود برخی مشکلات از جمله عدم همکاری برخی کشور‌ها در حوزه مبارزه با موادمخدر به دلایل و بهانه‌های سیاسی و نیز محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، پلیس مبارزه با موادمخدر جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست‌های کلی نظام و نیز اعتقادات دینی و بشر دوستانه خود در این حوزه، هیچ گاه به امر مبارزه با موادمخدر از دید سیاسی نگاه نکرده است.

سردار کریمی همچنین به آمادگی جمهوری اسلامی ایران بر ارتقاء سطح همکاری‌ها با سایر کشور‌ها پرداخت و گفت: افزایش سطح تعاملات و همکاری‌ها در زمینه‌هایی نظیر تبادل بر خط اطلاعات مرتبط با سرشبکه‌های اصلی قاچاق موادمخدر، تجربیات پلیسی، دانش مربوط به تجهیزات نوین کشف و شناسایی و ... با هدف شناسایی اموال قاچاقچیان و ضربه زدن به بنیان‌های مالی و اقتصادیشان، تا حد زیادی می‌تواند به کنترل قاچاق در سطح بین الملل و منطقه کمک کند.

گفتنی است نشست فوق العاده روسای پلیس و آژانس‌های مبارزه با موادمخدر آسیا و اقیانوسیه با حضور نمایندگان بیش از ۷۰ کشور جهان، به صورت ویدئو کنفرانس و طی دو روز در مقر سازمان ملل در "وین" اتریش با محوریت موضوعات اساسی نظیر افزایش ارتباط بین قاچاق موادمخدر و دیگر اشکال جرایم سازمان یافته، کووید ۱۹ و سوء استفاده از فناوری اطلاعات در انجام فعالیت‌های غیر قانونی و جرایم مرتبط با افزایش پولشویی ناشی از قاچاق مواد مخدر، برگزار شد.


بیشتر بخوانید

توانمندسازی پس از ترک جزو اولویت‌های ساماندهی معتادان متجاهر است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۰:۲۰ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
برعکس شما خودتان تولید و پخش کننده هستید سیاست خاموشی جوانان با مواد مخدر چطور میتونید جلو مشروب را گرفت ولی نمیشه جلوی این مواد خانمان سوز را گرفت معلومه یک منفعت توش هست
آخرین اخبار