رئیس اداره امور اراضی شهرستان قزوین گفت:توسعه قبرستان،در باغستان سنتی قزوین بدون مجوز تغییر کاربری صورت گرفت که برای متوقف کردن این طرح با شهرداری مکاتبه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  حسنی رئیس اداره امور اراضی شهرستان قزوین با بیان اینکه تغییر کاربری باغستان در جوار آرامستان صدر قرار دارد، افزود: در مذاکراتی که با راه و شهرسازی داشتیم اعلام کردند این فضا بیرون از محدوده قانونی شهر است و وقتی در محدوده شهر باشد متولی آن جهاد کشاورزی خواهد بود.

رئیس اداره امور اراضی شهرستان قزوین گفت: سازمان آرامستان‌ها باید در کمیسیون مربوطه درخواست می‌داد تا موضوع مطرح شود و تا کنون مجوزی در این زمینه صادر نشده است.

حسنی افزود: در بازدید‌هایی که داشته ایم اخطار‌های اولیه صادر و با شهرداری مکاتبه شده است که اگر طرح در محدوده شهر قرار دارد برای توقف آن اقدام شود.

عظیمی سرپرست آرامستان‌های شهرداری قزوین هم گفت: برابر مستندات موجود و اسناد، این زمین در سال ۱۳۸۴ برای الحاق به آرامستان بهشت صدر خریداری شد که قبلا محل دپوی نخاله بود.

وی افزود: بنا بر نقشه هوایی که سال ۱۳۵۰ از این مکان اخذ شده ۳ درخت در این فضا بوده که دو درخت حفظ شده است.

سرپرست آرامستان‌های شهرداری قزوین گفت: آن یک درخت هم به علت قرار گرفتن در بین نخاله‌ها پوسید و از بین رفت.

عظیمی افزود: پارسال با درخواست باغداران و خانواده‌های متوفیان نخاله این منطقه تخلیه و قبل از اقدام به این کار مصوبه کمیسیون ماده ۷ اخذ شد.

وی با بیان اینکه وظیفه سازمان آرامستان‌ها این است که برای ساخت قبور و تامین آن اقدام کند، گفت: برای تامین قبور در کمیسیون‌های مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سرپرست آرامستان‌های شهرداری قزوین با اشاره به اینکه فضای در حال ساخت هم ۲ هزار متر است، گفت: بنا بر توصیه معاون دادستان ساخت قبور در این منطقه متوقف شده است و در حال مکاتبه برای اخذ مجوز و ادامه کار هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار