در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

اجاره سوئیت ساعتی در تهران بدون نیاز به مدرک محرمیت/ تجردگرایی علت اصلی پدیده «همباشی سیاه» است

بسیاری از واحد‌های اجاره‌ای روزانه در پایتخت وجود دارند که بدون دریافت مدرک محرمیت خانه در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، قانون معمولاً به عنوان سیستمی از احکام شناخته می‌شود که از طریق موسسات اجتماعی یا دولتی ایجاد و الزام‌آور می‌شود تا رفتار‌ها را تنظیم کند. قانون می‌تواند  فیزیکی باشد که بر انسان تأثیر دارد، یا قوانین اخلاقی و احکامی که دولت یا قدرت فراتر یک کشور، آن را به شیوه خاص و در جایگاه خاصی وضع نموده است.

در کشور‌های اسلامی مانند ایران، سیستم اصلی قانون گذاری، احکام اسلامی است. یعنی دستورالعمل‌ها و ضوابط اجرایی در یک دستگاه، سازمان، نهاد و... بر اساس احکام اسلامی تنظیم می‌شوند که تخطی از این قوانین پیگرد خواهد داشت.

یکی از این قوانین مربوط به رزرو هتل و مسافرخانه در اقصی نقاط کشور است. طبق قوانین کشور، حداقل سن رزرو هتل در ایران ۱۸ سال تمام است و افراد کمتر از این سن قادر به رزرو هتل نمی‌باشند. مسافران در زمان پذیرش باید مدارک شناسایی شامل کارت ملی، شناسنامه عکس دار، پاسپورت یا ویزا (برای مسافران خارجی) به همراه داشته باشند.

طبق همین قانون، زوج‌های ایرانی برای اینکه بتوانند سوئیت مشترک رزرو کنند، باید کارت ملی یا شناسنامه یکی از زوجین را به همراه داشته باشند. در صورت ازدواج موقت نیز همراه داشتن صیغه نامه معتبر الزامی است. اما چند وقتی می شود که ظهور پدیده‌ای به نام «اقامتگاه‌های روزانه»، قوانین مربوط به رزرو مکان را زیر سوال برده است؛ بدین صورت که با یک جستجوی ساده در اینترنت، سایت‌های عجیب و غریبی در معرض دید کاربران قرار می‌گیرند که فهرستی از منازل اجاره‌ای روزانه را در اقصی نقاط تهران و با طیفی از قیمت‌ها و امکانات مختلف در خود جای داده‌اند.اقامتگاه‌های روزانه که کانون فساد شده اند/ مشکلات مالی مانع ازدواج جوانان می‌شود یا عدم مسئولیت پذیری؟فعالیت این سایتها که یکی از آنها مجوز فعالیت خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده و یکی از منابع شناخته شده برای اجاره واحد مسکونی روزانه در اقصی نقاط تهران به شمار می‌رود، با ماده ۲۸ آئین نامه پلیس نظارت بر اماکن عمومی که درباره بررسی تطابق ظواهر اماکن عمومی با شئونات مذهبی و سنن و آداب جامعه است، مغایرت دارد. زیرا در این سایت، واحد‌هایی مجهز تنها با یک کلیک ساده و با قیمت بالا به صورت روزانه اجاره داده می‌شوند. علیرغم اینکه وجود مدرک محرمیت در این سایت به عنوان شرط الزامی ذکر شده، اما هنگام مراجعه، میزبان هیچ توجهی به نسبت مهمانان ندارد و به راحتی بسته‌های بهداشتی شامل زیرانداز، دستمال کاغذی و... در اختیار آنان قرار می‌گیرد. 

البته ممکن است توجیه پیش رو برای این اقامتگاه‌ها به این شکل باشد که مسافران تهرانی برای یک روز هم که شده در سوئیت‌های مجهز اقامت کنند، اما باید توجه داشت که اقامتگاه‌های رسمی مانند مسافرخانه‌ها یا هتل‌ها که هدف آنها هم ارائه خدمات مطلوب به مسافران است، قطعا به موازین شرعی توجه دارند. لذا، بیم آن می‌رود که وجود چنین اماکنی باعث ترویج فساد و همچنین ازدیاد ازدواج سفید در جامعه شود

امان الله قرایی مقدم، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه خوارزمی تهران در گفت وگو با خبرنگار ما درباره «اجاره واحد‌ها بصورت ساعتی و روزانه و بدون مدارک شرعی به زنان و مردان» گفت: این پدیده همانطور که قبل از انقلاب هم رواج داشته، چندین سال است که دوباره شکل گرفته است. ابتدا برخی راننده تاکسی‌ها اقدام به این کار و جابجایی زنان و دختران می‌کردند، اما به‌تدریج این عمل گسترده شد و امروز نه تنها در تهران بلکه در دیگر شهر‌های بزرگ کشور نظیر مشهد، کرج، شیراز و اصفهان هم شاهد این نوع خانه‌ها هستیم.

وی با ابداع کلمه «همباشی سیاه» و استفاده از آن بجای کلمه ازدواج سفید اینگونه توضیح داد: این یک نوع ازدواج نیست، بلکه تنها قراردادی‌ است که پایانش سیاهی است.

علت‌های اصلی ظهور این پدیده در سال‌های اخیر
این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش غلط چه در سطح عام و چه در سطح خاص، باعث این پدیده شده است، گفت: یکی از دلایل ایجاد همباش‌ها، «تجردگرایی» است. به طور قطع به خاطر تاخیر در ازدواج، بالا رفتن سن ازدواج، بیکار بودن پسران و هزینه‌های بالای زندگی و نابسامانی اقتصاد جامعه، میزان تجردگرایی بالا می‌رود و در نتیجه، انواع نابسامانی‌ها که یکی از آن‌ها می‌تواند روسپیگری باشد، از یک محله خاص در گذشته به چند محله تسری می‌یابد که امروز این اتفاق افتاده است.

اجاره سوئیت ساعتی در تهران بدون نیاز به مدرک محرمیت/ تجردگرایی علت اصلی پدیده «همباشی سیاه» است

وی در ادامه، از مفهوم تازه‌ای بنام «ژیگولو» نام برده و گفت: امروز با پدیده پسران خودفروش نیز مواجه هستیم که من آن را ژیگولو می‌نامم و بسیار از این واژه استقبال شده است. بعضی از پسران به خاطر روابطی که با زنان و دختران دارند پول دریافت می‌کنند و  چون بیکاری وجود دارد این اتفاقات رو به افزایش است. بر اساس تحقیقاتی که من انجام دادم، در شهرستان کرج بعضی از این پسران می‌گویند که ما نمی‌دانیم با چند دختر و زن رابطه داریم.

اقامتگاه‌های روزانه که کانون فساد شده اند/ مشکلات مالی مانع ازدواج جوانان می‌شود یا عدم مسئولیت پذیری؟پیامد‌های این پدیده بر روان جامعه چیست؟
قرایی مقدم تجردگرایی را هم علت و هم پیامد این پدیده دانست و اینگونه بیان کرد: در جامعه ما که ۳۳% آن را جوانان تشکیل میدهند، ۱۳ میلیون جوان مجرد و چهار و نیم میلیون جوان بیکار داریم که ۳۰% فارغ التحصیلان ما را شامل می‌شوند. از سوی دیگر، تورم ۴۵% در جامعه باعث عدم تمایل جوانان و حتی عدم توانایی آنان در ازدواج می‌شود. حال آنکه خانواده سلول بنیادین هر جامعه‌ای است و تشکیل نشدن خانواده باعث مشکلات زیادی در جامعه می‌شود؛ از جمله این مشکلات عدم شکوفایی اقتصادی و عدم تمایل جوانان به سرمایه‌گذاری در کشور است که می‌تواند اقتصاد جامعه را فلج کند؛ از نظر فرهنگی نیز باعث عدم انتقال میراث فرهنگی به نسل بعد و از بین رفتن فرهنگ می‌شود، همچنین آثار غیرقابل جبرانی در حیطه سیاست درپی خواهد داشت.

اجاره سوئیت ساعتی در تهران بدون نیاز به مدرک محرمیت/ تجردگرایی علت اصلی پدیده «همباشی سیاه» است

وی به این نکته که جوانان بدلیل اوضاع بد اقتصادی و فرهنگی در حوزه ازدواج هیچگونه چشم‌اندازی نسبت به آینده ندارند نیز اشاره کرد.

اجاره سوئیت ساعتی در تهران بدون نیاز به مدرک محرمیت/ تجردگرایی علت اصلی پدیده «همباشی سیاه» است

راهکار‌های مقابله با این کجروی اجتماعی چیست؟
این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه جامعه‌ای که در آن ازدواج صورت نگیرد جامعه‌ای مریض است، دولتها را در این ماجرا مقصر دانست و راهکار‌های حل این مشکل را ایجاد وزارتخانه‌ای مستقل بنام وزارت ازدواج برای تسهیل امر ازدواج و همچنین تلاش دولت برای کاهش هزینه‌های زندگی معرفی کرد و گفت: در سال ۱۹۷۸ در آمریکا سقط قانونی جنین متوقف شد؛ آمریکایی‌ها کار فرهنگی بسیاری برای حفظ و رشد ارکان خانواده انجام دادند مانند ساخت فیلم‌های «خانه کوچک من» یا «آسمان‌خراش جهنمی»؛ در حالی که در ایران هیچگونه کار فرهنگی انجام نشده است.

اقامتگاه‌های روزانه که کانون فساد شده اند/ مشکلات مالی مانع ازدواج جوانان می‌شود یا عدم مسئولیت پذیری؟

قرایی مقدم در پایان با قدردانی از برنامه‌های دولت سیزدهم برای تسهیل در امر ازدواج و ایجاد شغل برای جوانان افزود: بیکاری ام‌الفساد است، اگر دولت بتواند مشکل بیکاری جوانان را حل کند معضل فحشای زیرزمینی هم حل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۸ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
هیچ هتل و مسافرخونه ای حق نداره از دختر 30 ساله مدرک بخواد چون توهین به عقل و شعور اونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
آی خدا پدرتون رو بیامرزه با این مقاله امروز..
توی خونه هامون به خاطر این مسایل توی ساختمون اسیریم.. اسیر.. حرف هم بهشون نمی شه زد...

خشک و تر هم دارن با هم می سوزن..!!

...
( بدون شرح )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
من جای دخترا بودم به این جور قوانین که خلاف شرع و بینه اعتراض میکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
طبق آمار مرکز پژوهش‌های مجلس، دومین عامل تاخیر ازدواج آقایان سربازی است.
مسئولین برای حل این مشکل چه کاری انجام دادند؟
وقتی حاضر نیستند برای جوانان قدمی بردارند و مانع زدایی کنند، تجردگرایی و پیامدهای آن حتمی است.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
این همه مشکل جلوی پای مرد گذاشتین، از سربازی اجباری، مهریه، نفقه... بعد انتظار ازدواج کردن هم دارین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
خب به شماچه؟دوتا ادم بالغ تصمیم گرفتن.پولشم میدن.میخواین مردمو به زور ببرین بهشت؟شاید بین خودشون محرمیت خوندن.اصلا مگه خوندن ۴تاجنله چهوفرقی داره؟شما به وظیفه خودتون برسید.مشکلات مملکتو حل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
پراید ۱۲۵ میلیون
و اینکه گونه بود که پراید ، هم به قیمت خود معترض شد :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
عامل اصلی همه مشکلات (اقتصاد) تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
◘ اقتصاد درست بشه
ازدواج زیاد میشه
اعصابا درست میشه طلاقا کم میشه
گناه و دزدی کم میشه

مسئولین/کار سختی نیست فقط از مردم باشید همچی درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
جوانی
۲۰:۵۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
به این مقدار دلخوش نباشید ما شما را به کرامتی واقعی انسانیت میرسانیم !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۰:۵۰ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
اقا اینایی که میگن سربازی بده پس جوونا نرن سربازی نکنه میخوان کی بره از مملکت دفاع کن؟ بخدا یک ساعت مرزهارو آزاد کنن داعش و بیگانه و خارجی باید ببخشید معذرت زن و بچه آدمو جلو چشاتون میبرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
پس این همه توان نظامی و دفاعی و موشکی و فلان همه الکیه که اگه یه ساعت سربازا رو بردارند، زن بچه ها رو می برند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
ببخشید اینطور که شما فرمایش می کنید، تمام توان نظامی کشور همین سربازها هستند. پس ارتش و سپاه و چندین میلیون بسیجی چه نقشی خواهند داشت؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
مرکز پژوهش های مجلس: سربازی اجباری دومین عامل تاخیر در ازدواج جوانان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
داداش ، مگه هرکی بره سربازی میفرستنش لبه مرز :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
ریشه همه مشکلات کشور بی ایمانی است ،اگر مردم ما روزی دو صفحه قرآن با معنی میخوندن و فکر میکردن ،الان این وضع مملکت ما نبود ،خیلی ها نماز نمیخونن ،تعداد زیادی از افرادی هم که نماز میخونن نمیدونن چی دارن میخونن ،و تنها تعداد کمی نماز خوان واقعی هستن که اونها هم کاری از دستشون بر نمیاد.اولین و آخرین و بزرگترین دشمن هر کسی ،خودش بر علیه خودش است ،اگر بر خودت پیروز شدی ، به رستگاری میرسی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
انقلاب رو نتونستید به سر منزل مقصود برسونید ، الان جوان کار هم داشته باشه با این گرانی ها نمیتونه ازدواج کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
حداقل مجردها تکلیفشونومیدونن الان متاهل ها بااین وضع اقتصادوتورم کشور دست به گریبان هستن و۹۰ درصد طلاق ها بخاطره اینه که دخل وخرج هم خوانی نداره واین زندگی شرعی نیز به جهنم تبدیل شده!
هه ، همه پیرها حق جوونای العانو خوردن بعدمیگن نسل قدیم سوختن
ماجوونا هرروز که بیدارمیشیم نمیدونیم امروز قراره چندچند باشیم
ازدواج چی میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
حرف درست همون چیزیه که مرکز پژوهش های مجلس و نمایندگان مجلس و دانشمندان و کارشناسان میگن : سربازی اجباری دومین عامل تاخیر در ازدواج هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
وقتی رفتی سربازی و رو برجک پست دادی و متعهد شدی که میتونی از کشور و ناموست حراست کنی تازه میتونی صحبت از ازدواج کنی
فکر میکنی ازدواج الکیه، نه عزیز جان،ازدواج و فرزند دار شدن تعهد میاورد و باید این احساس درون تو نهادینه باشد تا بتوانی از عهده زندگی بر آیی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
تا وقتی گرونی بیکاری و مشکلات مربوط به مهریه آقایان حل نشود محاله که پسرها تن به ازدواج بدن و راهی زندان شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
اینقدر که نگران و درگیر حجاب ،، ازدواج سفید و به بهشت فرستادن مردم هستید،،آیا واقعا نگران حل کردن مشکلات مردم هم هستید یا نه؟مشکلاتی از قبیل اشتغال معیشت،،رانت خواری و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
وقتی مسئله ی بد حجابی درست بشه خیلی از بی بند وباری ها درست میشه،ولی مسئله ی اقتصادی خودش یک مقوله ی جدا هست که هممون درگیرش هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
الان تعداد زیادی از پسران از ترس سربازی میرن دانشگاه و تا حد ممکن دانشگاهشون رو طولانی می کنند و عمرشون هدر میره و شغل و پول هم ندارند. از طرف دیگه طبق آمار، سه میلیون پسر غایب سربازی وجود داره که اون ها هم نمی تونند وارد شغل دولتی بشن. نتیجه اش میشه اینکه اکثر دخترها بدون هیچ مانعی شغل های دولتی رو پر می کنند ولی عده ی زیادی از پسرها شغل و پول ندارند.
قطعاً دختر شاغل با پسر بیکار ازدواج نمیکنه و هر دو گروه پسران بیکار و دختران شاغل، مجرد باقی می مونند
Romania
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
از این خبرا نیست. شما یه نگاه به دفترچه های استخدامی بنداز، ۹۰ درصد پست ها رو نوشته آقا میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
امان از افراط گرایی
مگه دختر 18 ساله بچه است که ازش مدرک میخوان ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
اصلا ، تو این دوره و زمونه ، کمتر ۱۸ ساله ای پیدا میشه که شما بتونی ، بگی ، کاملا عاقله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
طبق گزارش مرکز پژوهشهای مجلس و مصاحبه ی نمایندگان مجلس، سربازی اجباری دومین عامل تاخیر در ازدواج جوان هاست. سربازی اجباری عامل به گناه افتادن جوانهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
سربازی اجباری مانع ازدواج جوانان و باعث تلف شدن یک دهه از عمر بسیاری از جوانهاست.
Germany
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
قریب ۹۵ سال از تصویب قانون سربازی لجباری میگذره! پدر پدربزرگ این جوانان مدعی و تنبل و بی عار هم سربازی رفتن و مسئولیت پذیری را تمرین کردن و یادگرفتن و در وجودشون نهادینه شده!!!
حالا چه اتفاقی افتاده که هفت هشت ساله همه کم کاری ها و انحراف ها و بیکاری و بیعاری بعضی جوانان لاابالی به سربازی نسبت داده میشه!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
طبق آمار مرکز پژوهش‌های مجلس دومین عامل تاخیر ازدواج آقایان سربازی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
الان اکثریت پسرها و دخترها یک دهه از عمرشون یعنی بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی داره تلف میشه. پسرها از ۲۰ تا ۳۰ سالگی از ترس سربازی الکی میرن دانشگاه و بعدشم سربازی. و دخترها هم که سربازی ندارند، یا شغل های دولتی رو پُر می کنند یا بیکار منتظر خواستگار میمونند.
در طی این ۱۰ سالِ پُر از ناامیدی، همدم این جوان ها قطعاً فضای مجازی هست که باعث میشه این جوان ها برای رهایی از این ناامیدی عمر تلف شده ی خودشون، گرفتار این دوستی های نامتعارف میشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
قدیم، جوان ها از همون سن نوجوانی کار و شغل داشتند و هدف داشتند. ولی الان یه جوان، نه تنها مشکل پول و شغل داره، بلکه از همون اواخر دوران مدرسه، میبینه که باید بره سربازی و قبلش از ترس سربازی هم باید چندین سال عمرش رو بدون علاقه توی دانشگاه تلف کنه.
الان اکثر جوان ها به خصوص پسرها بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی گرفتار دانشگاه و سربازی اند. و تازه بعد دانشگاه و سربازی هم باید چندین سال دنبال شغل باشند. دخترها هم یا الکی عمرشون رو توی دانشگاه تلف می کنند و یا میرن شغل های دولتی رو پُر می کنند. و نتیجه اش میشه یک نسل از پسرهای بیکار و بی پول مجرد و یک نسل از دخترهای شاغل مجرد. که این دو نسل هم علاقه ای به ازدواج ندارند.
همین دوران طولانی و خسته کننده و طاقت فرسا باعث میشه جوان ها دچار هزار بیماری روحی بشن و یک دهه از عمرشون تیره و تار بشه. و برای رهایی از این ناامیدی ها به سمت گناه کشیده بشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
مگهدقدیما پسرا سربازی نمیرفتن، پسری ک سربازی نره، واس ازداج مناسب نیست چون عرضه مستقل شدن رو ندارن و تحمل سختی یا مشکل در زندگی رو نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
بزرگوار
اولاً قدیم که میگی یعنی دقیقاً چه زمانی ؟؟؟
ثانیاً الان دقیقاً چه چیزی شبیه قدیم هست که سربازی بخواد شبیه قدیم باقی بمونه؟؟؟
آیا قیمت ها هم شبیه قدیمه ؟؟؟
آیا استخدام شدن هم شبیه قدیمه ؟؟؟؟
قدیم یه نفر با دیپلم می رفت فوری استخدام ادارات میشد الان دکتری هم بیکاره.
قدیم قیمت تخم مرغ شبیه الان بود؟؟؟؟
قدیم قیمت خونه و اجاره خونه شبیه الان بود ؟؟؟؟
قدیم طرف میرفت دانشگاه چارتا کتاب ۱۰۰ صفحه ای می خوند لیسانس می گرفت، الان باید ۵۰ تا کتاب ۸۰۰ صفحه ای بخونه که فقط کنکور قبول بشه.
خواهشاً جواب بده، شما که هی میگی قدیم قدیم قدیم، خُب بیا بگو آیا وضع اقتصادی قدیم هم شبیه الان بود ؟؟؟
انصافاً جواب بده. فقط حرف الکی نزن. قدیم چه چیزی شبیه الان بود؟؟؟
-
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
آیا در اسلام نیست که هرکس نتواند ازدواج کند حاکم شرع باید از بیت المال هزینه ازدواج او را تامین کند ؟ چرا به شرع اسلام عمل نمی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
حالا اگر یک جوانی خودش کار و شغل داشته باشه ولی به خاطر سربازی اجباری، مجبور بشه چندین سال از عمرش بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی رو توی دانشگاه تلف کنه و بعدشم بره سربازی، در حالت وضع چطور میشه؟؟؟ اینجا دیگه مشکل شغل و پول مطرح نیست. بلکه مشکل یک اجبار هست که جوان رو از کار و زندگی عقب میندازه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
من با ی دختری ۵ ساله دوستم قصد ازدواجم نداریم با همم خوبیم خیلی هم راضی داریم زندگی میکنیم مشکل کجاست؟وقتی ازدواج میشه ۸ یا ۹ خان رستم
-
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
یک ضرب المثل ترکی می گوید : کافری خوب است اگر در قیامت گندش در نیاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
قوانین فقط بنفع اسلام نماهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
ماهی گیری در آب های آلوده !!!! هنر عده ای فقط وفقط این است که می توانند از آب گل آلود ماهی بگیرند !!!!و عاشق فضای بسته اجتماعی هستند !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی با سواد
۰۶:۳۸ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
بدبختی بزرگتر این است که عده ای باسواد !!!!!!! در مقابل رسانا های اجتماعی قد علم می کنند که شما چرا مردم را از خواب بیدار می کنید ؟!؟!؟!؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
"تجاوز سود پرستان به حقوق عامه " مشخصه بارز جامعه ماست !!! از تجاوز به اراضی کشاورری وحریم تالاب ها و حریم جنگل ودریا و حریم جان ومال وناموس اجتماع و .........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۰ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
مطمئنا"چند پیچ آنطرف تر این قطار از ریل خارج خواهد شد ^!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
هشدار های جامعه شناسان در بین سود پرستان وانحصار طلبان قدرت گوش شنوا ندارد !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۰ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
کسی حق نداره از دختر 20 سال به بالا مدرک بخواد مگه بچه است که گولش زده باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
کی دیگه حوصله ازدواج داره مسولین هم فکر دخترا پسرا نیستن و اینجوری میشه که فساد زیاد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
بی کاری ام الفساد است به جوونا کار بدین ارزونی بیارین هشتاد نود درصدشون ازدواج میکنن بعد دیگه نیاز نیست نگران اینجور چیزا باشین..
Iran (Islamic Republic of)
یک مادر
۰۲:۱۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
مسوولین مملکت کلاه شان را بزارند بالاتر.واقعا باعث تاسفه.اینقدر گرونی و تورم و جوون بیکار داریم .فساد ،مملکت را برداشته.حیف اون جوون هایی که برای هیچ،شهید شدند.ما شهید ندادیم که مملکتمون شاهد این روزها باشه.مسوولین به خودتون بیایید لطفا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۳ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
از بس وضع اقتصادی افتضاح هست مسئولین هم نظاره میکنن که همه چیز متعادل گرون بشه و چیزی از قلم نیفته ،خبرگزاریها هم کارشون اینه هر روز بگن نون گرون شد آب گرون شد ، باید به مسئولین که خودشون رو باد میزنن و حقوق میگیرن خسته نباشید گفت ، باید به مسئولین بگیم خدا قوت پهلوان خسته نباشی دلاور!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۰۰:۳۹ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
بخدا قسم تنها راه برون رفت از این داستانها کار نکردن خانمها بیرون از خونه هستش.
شما یک سال تمامی خانم های شاغل رو بیکار کنید بخدا که مشکل ازدواج ، کمبود جمعیت ، فساد و ....حل نشد بیاین منو اعدام کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
اولاً این توصیه جنابعالی هیچوقت اجرا نخواهد شد. ثانیاً دلیل اینکه خانوم ها شاغل هستند چیه؟؟؟ اینه که هرساله هزاران دانش آموز از مدرسه فارغ التحصیل میشن و اونهایی که پسرند الکی عمرشون رو صرف دانشگاه و سربازی می کنند و یه سه میلیون نفری هم غایب سربازی هستند که هیچکدوم از اینها نمی تونند وارد شغل دولتی بشن.
از طرف دیگه دخترها که هیچ مانع و محدودیتی ندارند، بدون مشکل میرن شغل های دولتی رو پُر می کنند. و زمانیکه اون پسرها از سربازی بر می گردند دیگه شغلی براشون باقی نمی مونه.
در نتیجه این دو نسل یعنی پسران بیکار و دختران شاغل با هم ازدواج نمی کنند و نتیجه اش میشه پدیده همباشی سیاه.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۰۰:۰۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
نابودی فرهنگ و ارزش ها برابر است با نابودی ملت ، به کمک مدیران و ناکارآمدی مدیریت کلان ( از طریق تهاجم فرهنگی دنیا و آخرت همه را خراب کدند). حالا امام جمعه تهران آقای علی اکبری برود تا ابد برای جوان ها فکر کند، این جمله را خود ایشان فرمودند که بودجه گرفته اند که برای جوان ها فکر کند به آرشیو سخنان سالهای قبلش نظری بیاندازید، این یک نمونه از خروار است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
فعلا که دارند تصویب میکنند اموال مسعولین عنوان نشه . خودش یه قدم خوب برای تسهیل ازدواج جوانانه.
Iran (Islamic Republic of)
سرهنگ
۲۳:۵۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
وقتی وزیر نفت وقت دولت غربگرای اصلاحات آقای زنگنه بورسیه دانشجویان دانشگاه نفت را به هیچ می انگارد و بجای جوانان دانشجو نمایندگان مجلس را بجای دانشجویان در شرکت نفت مشغول بکار مینماید و در برابر سیوال نماینده مجلس هم میگوید اگر من نماینده مجلس را بکار نگیرم آن نمایینده بعد از اتمام نمایندگی خودش در کجا بکار مشغول شود و به این کار هم با کمال پررویی افتخار هم میکنددیگر چه توقعی از آن جوان درس خوانده یا نخوانده دراین مملکت دارید که دنبال این کارها نرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
اینقدرفساد وگناه زیاد شده،بعد میگیم چراگرفتاری وبیماری زیادهست، فقط خدابهمون رحم کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
آرزو دارم که روزی برسه که در دنیا هیچ کسی به خاطر پول خودفروشی نکند
Iran (Islamic Republic of)
ن
۲۳:۰۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
اعدام
Canada
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
این روش زندگی خیلی وقت است که شکست خورده
چرا عمل شکست خورده کشورهای دیگه را امتحان میکنید
این امتحان شو داده و موفق نبوده
بجز ان .عذاب وجدان هم میگیرید
چونکه احساس میکنید
عمل خلافی صورت گرفته
ازدواج کنید .تا تنها نمانید .وقتی پا به سن گذاشتید
بچه ها دوست دارند .پدر و مادر جوان داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
ما ک جوونیمون گذشت چیزی نفهمیدیم، این نسل جدید هم منتظر کسی نمیشن که کارشون رو تایید کنه یا ردش کنه. کار خودشون رو میکنن، دمشون گرم، بذارید مردم به حال خودشون باشن بابا
-
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
تایید فعل حرام خود عملی است حرام
Netherlands
Ebi
۲۲:۲۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
من با نظر حمید رضا خان کاملا موافقم و این وظیفه دولته که برای همه جوونا شغل ایجاد کنه
با نظر پائینتری که ناشناس درج شده اصلا موافق نیستم که بین خانم ها و آقایون فرق قائل میشه، خوشبختانه این افکارِِ مرد سالاری سالهای زیادیه که دوران اون به پایان رسیده و اینطور طرز تفکر دوباره ما رو به دوران حجر و پارینه سنگی میبره و همینطور فاصله ما رو از کشورهای پیشرفته دورتر میکنه. باز تاکید میکنم که دولت وظیفه داره که برای همه اقشار مردم اشتغال ایجاد کنه
Iran (Islamic Republic of)
حم
۲۲:۱۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
وقتی که جوان‌ها نمی توانند ازدواج کنند - نتیجه می‌شود اجاره آپارتمان ساعتی
Iran (Islamic Republic of)
ن
۲۲:۱۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
فقط اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
اینجوری فکر نکنم از نسل بشر چیزی باقی بمونه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
برید به گرانی بی حد و مرزی که گریبان ملت رو گرفته بپردازید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
وایی می‌بینید چقدر مشکلات لاینحل توکشور داریم !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
اتفاقا خداوند در قرآن فرموده : و اگر اهل شهرها و آبادیها ایمان می آوردند و تقوا پیشه می کردند به یقین برکات آسمان و زمین را برآنها می گشودیم ولی (آنها حق را) تکذیب کردند ما هم آنان را به کیفر اعمالشان مجازات کردیم . سوره اعراف آیه۹۶
Iran (Islamic Republic of)
تینوش
۲۰:۵۰ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
به وضع گرانی رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
ازدواح آری، فرزند آوری نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
پول میخوام برای ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
نون نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
لطف کنید یه گزارش برید در اخبار بیست و سی تا جوون ها نرن دنبال این کارها
آسیب میبینن در آینده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
گرسنمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
به جای پول اینترنت که بیای اینجا پیام بدی می رفتی نون می گرفتی می خوردی گشنت نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
خدا بداد جوانان و نوجوانان مان برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
کدام ازدواج ؟! کدام پول ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
ازدواج رسمی یعنی اسارت و دادن چک سفید میلیاردی و زدن دستبند به دست پسر.کجای دنیا مثه ایران با ازدواج .پسر اینقدر اسیر میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
خونه ندارم ازدواج کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
ای خدا من زن میخوام همدم میخوام برسون
-
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
برایت دعا میکنم توهم همین توکلت به خدا را حفظ کن ان شاا... فرجی حاصل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
ای خدا من زن ندارم همدم ندارم تنهام کمکم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
ای خدا من زن ندارم تنهام مجردم کمکم کن
Germany
حمیدرضا
۱۹:۴۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
وقتی کسی به فکر ما جوونا نیست ، احتمال اینکه به این فساد کشیده بشیم زیاده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
فساد همه جا رو برداشته خیلی وقته !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
فساد همه جا رو گرفته خیلی وقته !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
اوضاع خیلی خیلی خرابه
Iran (Islamic Republic of)
نیری
۱۹:۳۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
این ها رو به مسئولان بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
اگر دخترها شغل های آقایون رو اشغال نکرده بودند الان همه آقایون شغل و پول داشتند همه خانم ها هم شوهر با توانایی راه اندازی یک طندگی نقلی! خانم ها برن سراغ شغل های زنونه مثل پرستاری و معلمی نه اینکه شغل های آقایون رو اشغال کنند کار بیرون مال مرده خونه هست صاحب کار ها هم ازین وضعیت خانم ها سوء استفاده میکنن نصف یه کارگر بهشون حقوق میدن ده برابر یک کارگر هم ازشون کار میکشند! خلاصه فکر نکنید خانم هارو بخاطر برابری و... میزارن کار کنند منشی و کارمند و .... خانم صرفا یعنی سوء استفاده ارزان توسط کارفرما با مردها نمیتونن این کارا کنند. نتیجه اخلاقی: شغل های دولتی رو به آقایون بدهید نه خانم ها تا بتونن ازدواج کنند و آقایان و خانم های این مملکت سروصامون بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
آقا
۲۰:۳۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
شما بهتره با این افکار پوسیده و بشدت خطرناکت ازدواج نکنی و این تربیت و طرز فکر فاجعه بارت ادامه پیدا نکنه !!! مرد بودن با نر بودن فرق داره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
خب بزرگوار، دلیل اینکه دخترها تمام شغل ها رو گرفتن، چیه؟؟؟
دلیلش فقط و فقط سربازی اجباریه. چون پسرها باید برن سربازی و خیلی هاشون هم چند سالی از ترس سربازی به دانشگاه پناه می برند. ولی دخترها کاملاً آزاد و بیکار هستند و با آرامش میرن شغل ها رو پُر می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
مشکل شغل خانم ها نیست مشکل درآمد کم مشاغل وکم بودن شغل است شغل با سرمایه گذاری ایجاد می شود یکی از منابع تامین سرمایه بورس هست که درآن به دلیل مدیریت نادرست کسی درآن سرمایه گذاری نمی کند خانم ها حق زندگی وداشتن شغل دارند یک خانم درصورت نداشتن شغل وشوهرچگونه دراین کشورزندگی کند
India
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
واقعیت همینه ..اما چندین ساله که اهمیتی دراین موضوع دیده نمیشه ...چرا کشورم داره ضایع میشه.‌چرا قانون اشتباه مطرح شده..‌
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
سربازی اجباری باعث شده پسران حداقل دوسال از دختران عقب بیفتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
من که ازدواجم نمیتونم بکنم چیکار کنم؟
جنگم نمیشه برم بمیرم راحت شم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
به کشته شدن در راه میهن شهادت میگن که امثال شما لیاقت اون رو ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
مثل من واکسن نزن
-
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
عزیز دل برادر به خدا توکل کن که بهترین راه گشا اوست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۲۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
ساعتی بودنش به کنار ولی خونه دادن به یه دختر وپسر برای چند ساعت بدون درخواست مدرک محرمیت.عجیبه.
Iran (Islamic Republic of)
hamidreza
۱۹:۲۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
با سلام
وقتی مردم جامعه ای بجای استفاده از عقل
چشم و همچشمی میکنن
خواستگار برای دختر خانمشون میاد با داماد فلان فامیل که فلان قسمت شهر داره زندگی میکنه مقایسه میشه
دختر خانم توقع داره شاهزاده سوار بر اسب سفید بیاد اما در آخر واسه اینکه نگن فلانی چرا ازدواج نمکینه با اولین خواستگارشون که بدترین شرایط را داره بله میگن
مقصر همه نابسامانی و مشکلات فقط فقط در تفکر حاکم بین مردم و جامعه است
از خودمان باید شروع کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
فقط شعارهای قشنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
بیکاری پسران دلیلش دولت هست وقتی به جوان تحصیلکرده میگن کارگری باماهی ۳.۵که حداقل یه تومن کرایه ماشین بشه اسمش کارنیست که دوما دختران از ما شرایطشون سخت تره و به اون دوتومن راضین دیگه واردریز جزییات نمیشن درموردشون......پس واقع گرا باشیم
خود من ۳۴ساله بامدک مهندسی بیکاری رو به کارگری ۳تومن ترجیح میدم چرا ۱۶سال درس خوندم....دوسال سربازی رفتم اقازاده بدن مدرک بون سربازی بهترین درامد رو داره
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۰۰:۴۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
تو این ۱۶ سال دیکته رو چطور پاس میکردی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
البته قوانین اسمش اسلامیه یه نمونشم بانکداری مثلا اسلامی ماست با نرخ بهره های بالا که اینا هم ضد قوانین دین و اسلامه ولی خب چون پای اکثر مسئولان میاد وسط دوستان خیلی نمیرن سراغشو و ازش گزارش تهیه کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
کارشناس محترم میگه برای حل مشکل ازدواج، وزارت ازدواج راه بندازیم !!!!
ظاهراً بعضیا راه حل همه مشکلات رو کاغذبازی و اداری بازی می دونند.
شما سربازی اجباری رو اختیاری کن، مشکل ازدواج حل میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
آدرس غلط نده مگه قبلا که ازدواج زیاد بود سربازی اختیاری بود؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۰۰:۴۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
سربازی هیچ ربطی به ازدواج نداره . تو تنبلی نمی‌تونی بری سربازی. الان خیلی ها هستن تو سربازی کار هم میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
قبلاً چیزی به نام دانشگاه نبود که پسرها چندین سال از عمرشون رو از ترس سربازی برن دانشگاه تلف کنند. قبلاً این همه معافیت عجیب و غریب نبود که باعث بشه پسرها چندین سال از عمرشون رو صرف رسیدن به معافیت بکنند.
سربازی باعث میشه پسرها بی علاقه به دانشگاه برن، عمرشون تلف بشه، علم و مهارت هم یاد نمی گیرند، دخترها هم میرن تمام شغل ها رو پُر می کنند. و توقعشون میره و دیگه حاضر نیستند با یه پسر بیکار ازدواج کنند. دلیل حرفم ، سیل عظیم فارغ التحصیلان مدرک دار و بیکار و بالای ۳۰ سال هست که کاملاً سردرگم هستند و نه مهارتی دارند و نه شغل و پولی دارند. فقط تعداد زیادی مدرک دانشگاهی دارند که از ترس سربازی مجبور شده اند برن دانشگاه مدرک الکی بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
راست میگی ، من قبل سربازی کار داشتم ، دختر هم تو محله بود . رفتم سربازی همه اش رو از دست دادم.
الآن شش سال از اون موقع گذشته و مجرد موندم فقط حسرتش برام باقیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
اولاً تعداد مثبت ها داره نشون میده که سربازی ربط داره یا نداره. ثانیاً من آخر دبیرستان که بودم، تمام عموها و دایی هام توی روستا هستند و کشاورزی و دامداری و لبنیات و ... دارند، اگر پیش اونا میرفتم، الان برای خودم میلیونر بودم. اما چون سربازی اجباری بود و اگر با مررک دیپلم می رفتم، سرباز صفر میشدم، مجبور شدم دانشگاه تا مقاطع بالا بخونم که باعث شد ۱۰ سال از عمرم تلف بشه و البته هنوز سربازی هم باقی مونده. در صورتی که من مشکل شغل و درآمد و ازدواج نداشتم و تنها مشکل من همین سربازی اجباری بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
جالبه، نمایندگان مجلس و مرکز پژوهش های مجلس میگن سربازی اجباری دومین عامل تاخیر در ازدواج هست. اون وقت یه عده بدون هیچ منطقی کامنت میگذارند که سربازی هیچ ربطی به ازدواج نداره. این نشونه ی بیسوادی یا غرض ورزی این افراد کامنت گذار هست.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
به گفته مرکز پژوهش های مجلس: سربازی اجباری دومین مانع ازدواج است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
خب که چی؟ کی ناراحت میشه برا جوونا و مشکلاتشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
هیچکس به فکر جوونا نیست !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
هیچکس به جوونا اهمیت نمیده !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
بغیر از تاسف. چی باید. گفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
خب چرا نمیرید از یک مسول درست و حسابی این موضوع رو پیگیری کنید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
اتفاقا منم خیلی دوست دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
ای وای من
ای وای من
ای وای من

من هم مجرد هستم ولی دست به این کارها نمی زنم
خدا داره ما رو می بینه
من حق ندارم محیط رو با رفتارم آلوده کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
مواظب خودت باش خدا میبینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
هیچ بیکاری نمیتونه برای یه روز اجاره ۴۸۰۰۰۰ پول پرداخت کنه، پس کسایی میرن سراغ این خونه ها که درآمد خوبی داشته باشن، بیکار غلط بکنه پول مفت به کسی بده، یعنی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
الان من بخوام برم شهرستان (برای دانشگاه ) و ملک دانشجویی اجاره کنم ، باید مدرک مجرد بودن نشون بدم ؟
حرفایی می‌زنیدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
ای جان هر روز یک چیز خوب و ضد فرهنگی بهمون اضافه میشه !!! الان هم واژه عالی یاد گرفتیم ! همباشی سیاه !!! دمتون گرم یادمون باشه خواستیم اجاره کنیم بگیم برای همباشی سیاه میخوایم
Iran (Islamic Republic of)
حسام الدین
۱۶:۳۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
کدوم خونه . کدوم اقتصاد. کدوم درامد. کدوم ازدواج . پرروهای نجومی! فقط حرف الکی میزنید
Iran (Islamic Republic of)
آجرپور
۱۶:۳۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
علابرکتلاء
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
ازکجا مشخص کردید دریافت سوییت توسط مجردها انجام می شود وافرادمتاهل چنین اقدامی نمی کنند با جرف مشکلات حل نخواهدشد اگراز الان اقدامات شروع شود شایدسی سال آینده نتیجه بدهد فعلا مسئولان ناکارآمد زندگی جوانان وسایرین را نابودکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
بدبختی اینجاست کار هم اگه پیدا بشه درآمدش اونقدر کمه که کفاف خودمونم نمیده چه برسه به خانواده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
میرسیم به اینکه:
اگر فقر از یک درب وارد شود ایمان از در دیگر خارج میشود.
حقا درست گفتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
مثلا ما مملکت اسلامی هستیم!مسئولان وقتی مملکت رو رها کردند و فقط شعار میدن اینم نتیجه اش!فقر بیکاری باعث رونق فساد و فحشا میشه ک حقیقتی است ک مسئولان زیر بار بودنش نمیرن!تا زمانی مسئولان در خواب ناز و فقط ب فکر جیب خودشان و آقازاده هاشون هستن آش همین آشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
پس چرا ثروتمندان بیشتر فاسدند مثلا اینکه حق محرومین رو می خورن
پس باید همه ثروتمندان با ایمان و همه فقیران هم بی ایمان باشند
حضرت سلیمان علیه السلام هم فقر را تجربه کرد و هم ثروت را و ایمانش تکان نخورد و می فرمود من راحتی را در سادگی یافتم این جمله که گفته می شود اگر فقر از یک در بیاید ایمان از در دیگر بیرون میرود یک جمله خبری است که غالب مردم اینگونه اند اما حتما باید این نکته را توجه داشت بی ایمانی برخی فقیران را با آن نمی توان توجیه کرد
Germany
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
حالا همه چیز درسته این فقط می لنگه
Germany
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
فقط مزخرف میگید. من تا آخر عمرم نمیتونم خونه بخرم. اجاره کردنش هم شغلی با درآمد هشت میلیون به بالا میخواد. وقتی سی و خورده ای سالت شده و نمیتونی ازدواج کنی باید بری دنبال این چیزا دیگه. اقتصاد رو درست کنید همه چی درست میشه. زندگی ملت رو نابود کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
اتفاقا خداوند در قرآن فرموده : و اگر اهل شهرها و آبادیها ایمان می آوردند و تقوا پیشه می کردند به یقین برکات آسمان و زمین را برآنها می گشودیم ولی (آنها حق را) تکذیب کردند ما هم آنان را به کیفر اعمالشان مجازات کردیم . سوره اعراف آیه۹۶
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
این مورد فقط یکی از استفاده های این گونه اماکن است آیا تیم های ترور و خرابکاری باندهای مواد مخدر و انسان و...نمیتوانند بدون آنکه ردی از خود بگذارند در این اماکن برای رسیدت به اهدافشان زندگی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
شهرستان ها هم به همین صورت مخصوصا شمال کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
شهرستان کوچک ما هستیم هست این موارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
شهرستان کوچک ما هستیم این چیزا هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
آی خدا پدرتون رو بیامرزه با این مقاله امروز..
توی خونه هامون به خاطر این مسایل توی ساختمون اسیریم.. اسیر.. حرف هم بهشون نمی شه زد...

خشک و تر هم دارن با هم می سوزن..!!

...
( بدون شرح )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
همه جا همینطوره ما شهرستانیم همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
همه جا همینطوره ما الان شهرستانیم این چیزا هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
وقتی یک رفتار غیر اخلاقی به صورت مستمر و به نوعی علنی/عمومی رخ میده دیگه میشه ترویج فساد، شمایی که در ساختمان زندگی می کنید باید به پلیس اطلاع بدید...، اگر پلیس 110 فرضا جدی نگرفت، با شماره 197 تماس بگیرید و پیگیری کنید. #مسئولیت اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
امروزه خرج و مخارج دولت بزرگترین مشکل ایران هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
دلمون خوشه کشور اسلامی داریم ..
فقط اسمشو یدیک می کشیم .
Iran (Islamic Republic of)
یه آدم
۱۷:۴۰ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
خب عزیز شما می تونی خونت رو به صورت رایگان در اختیار متاهلین عزیز قرار بدی تا در جهت دین هم قدمی برداشته باشی ، گیر اسلام فقط این خونه اجاره ای هاست ینی ؟
-
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
یه آدم عزیز ! اسلام گیر تو نیست تو گیر اسلامی اگر بفهمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
خصوصا شهرهای بندری
میبینی نیمی از اجاره‌ها سوییت بصورت ساعت هستند.
نطارتی هم نمیشه
آخرین اخبار