وحیدی گفت: اقتصاد دریاپایه از جمله مواردی است که باید در کشور نهادینه شود و ۱۰ تا ۲۰ درصد اقتصاد کشور در سال‌های آینده باید از این طریق باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد وحیدی وزیر کشور امروز در جلسه شورای اداری استان بوشهر که به منظور معرفی استاندار این استان برگزار شد، بیان کرد: مسیر انقلاب روشن، قوی و پرعزت است، زیرا ادامه انقلاب سالار شهیدان است. امروز جمهوری اسلامی پنجه در پنجه قدرت‌ها بر تارک دنیا می‌درخشد اما بدخواهان می‌خواهند ما را محتاج غرب قرار دهند.

وحیدی افزود: هیچ‌وقت درخواستی از این کشورها نداشته‌ایم و خود را محتاج آن‌ها نمی‌دانیم.

او عنوان کرد: مدت زیادی نیست که شاهد بودیم چگونه بوشهری‌ها متجاوزین آمریکایی را به صورت خفت‌بار در آب های خلیج فارس دستگیر کردند. ما رئیسعلی دلواری‌های زیادی را امروز در کشور داریم که آماده نبرد در مقابل مستکبران جهان هستند، ما نه از تحریم و نه آمریکا هراس داریم و در مقابل هیچ کدام آن‌ها تسلیم نخواهیم شد، بلکه آن‌ها را به تسلیم شدن وادار می‌کنیم.

وزیر کشور، بوشهر را نماد عزت، مقاومت و محبت خواند و با اشاره به اینکه تمدن دریایی می‌تواند در بوشهر شکل گیرد، بیان کرد: اقتصاد دریا محور از جمله مواردی است که باید در کشور نهادینه شود و در سال‌های آینده باید ۱۰ تا ۲۰ درصد اقتصاد ملی دریاپایه باشد.

وحیدی ادامه داد: پیش‌تر خیانتی شد که به ساحل رسیدیم، اما دل به دریا نزدیم و از اقتصاد دریا بهره نبردیم. 

او عنوان کرد: استان بوشهر نماد ایستادگی، وحدت، اتحاد و بزرگی است که با تلاش و تعهد می‌تواند شاهد بسیاری از اتفاقات خوب باشد و در آینده به دروازه اقتصاد دریایی تبدیل شود.


بیشتر بخوانید


وزیر کشور گفت: در دورانی هستیم که مرحله‌ای جدید از انقلاب را در قامت گام دوم شاهد هستیم و خون‌های بسیاری در مسیر انقلاب تقدیم شده تا امروز انقلاب با قدرت و صلابت در جهان نامش مطرح است؛ همان انقلاب قدرتمندی که ستمگران را به زیر کشیده است.

وحیدی افزود: زمان زیادی از کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر خروج آمریکا از منطقه نگذشته است که شاهد خروج خفت بار آن‌ها از افغانستان و خروج ذلت بار از عراق هستیم.

او بیان کرد: به پشتوانه ملت، سخت‌ترین تحریم‌ها را پشت سر گذاشتیم و اکنون در آستانه یک خیز بزرگ در گام دوم انقلاب هستیم.

وزیر کشور همچنین با قدردانی از زحمات عبدالکریم گراوند استاندار پیشین بوشهر، گفت: امروز فردی را برای استانداری استان بوشهر انتخاب کردیم که دریا دلی از نسل قاسم سلیمانی‌ها است و با تمام وجود بیش از ۴۲ سال به دنبال شهادت در میدان‌های مختلف شتافته است.

وحیدی تاکید کرد: یکی از وظایف مهم استاندار بوشهر، استفاده از جوانان انقلابی برای آماده‌سازی پذیرفتن مسئولیت‌های بزرگ است، استفاده از ظرفیت دریا و تبادلات خارجی از دیگر وظایف استاندار است.

امروز با حضور وزیر کشور احمد محمدی‌زاده به عنوان استاندار بوشهرمعرفی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.