به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، تعدادی از شهروندان در تماس با تحریریه خبر باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان در خصوص پاسخگو نبودن سامانه ۱۲۴ و مبارزه با گرانفروشی و رسیدگی نکردن به تخلفات در استان شکایت داشتند و با توجه به اهمیت موضوع، پیگیری آن از سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در دستورکار قرار گرفت.
امید بهرامی، مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با تکذیب این خبر به خبرنگار ما گفت: سامانه ۱۲۴ این سازمان دارای چندین متصدی و مسئول پاسخگویی به شکایات شهروندان در زمینه گرانفروشی، کم فروشی، خودداری از درج قیمت کالاها و... است.
او با بیان اینکه ساعت کاری افراد پاسخگو در این سامانه از ساعت ۸ الی ۱۴ و ۱۴ تا ۲۰ زمان بندی شده است، افزود: مابقی تماسهایی که بعد از ساعت ۲۰ تا ۸ صبح روز بعد انجام میشوند، از طریق اپراتور و تلفن گویا دریافت و در ستاد خبری یادداشت میشوند و رسیدگی به آنها در اسرع وقت در بخش "رسیدگی به شکایات و بازرسی" صورت میگیرد.
بهرامی اظهار داشت: بازرسان و ناظران بر بازار و مبارزه با تخلفات، براساس نشانی ثبت شده در فروشگاه موردنظر، به عنوان مشتری حضور پیدا میکنند و با خرید اقلامی که اعلام گرانفروشی آنها اعلام شده، وضعیت فروش و تخلفات مورد بررسی قرار میگیرند و هنگام پرداخت پول، با ارائه کارت بازرسی از فروشنده درخواست فاکتورهای خرید صورت میگیرد.
مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: در صورتیکه فروشنده در این زمینه تخلف کرده باشد، جریمه شده، سپس پرونده برای فرد متخلف تشکیل و فاکتورها نیز ضمیمه پرونده میشوند و اقدامات انجام شده در سامانه خبری ثبت میشوند، البته اگر فروشنده تخلف نکرده باشد، در سامانه ثبت شده و مردم میتوانند در جریان آخرین اقدامات و پیگیریها قرار گیرند.
انتهای پیام/گ