استاندار کرمانشاه گفت: امکانات لازم برای ارائه خدمات و پذیرایی از زوار در کرمانشاه باید فراهم شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با بیان اینکه زائران عتبات عالیات مهمان ما هستند و وظیفه ماست تمام تلاش خود را برای خدمات دهی به آنان باید بکار گیریم گفت: لازم است تمام امکانات در مرز‌های استان و همچنین ورود زائرین از مرز مهران برای برگشت فراهم شود.

او افزود: حضور زائرین برای عزیمت در مراسم اربعین امسال به صورت هوایی است اما پیش بینی می‌شود که جمعی از آنان برای برگشت از طریق مرز زمینی وارد کشور شوند به همین علت باید تمامی امکانات در استان برای پذیرایی و انتقال زائرین فراهم شود.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: پیش بینی می‌شود که بسیاری از زائرین در برگشت از مرز مهران وارد کشور شوند که بیش از ۷۰ درصد آنان از استان کرمانشاه تردد خواهند کرد لذا دستگاه‌های ذیربط باید امکانات مورد نیاز از جمله تهیه و تامین وسائط نقلیه و اتوبوس را پیش بینی کنند و در این زمینه نباید کمبودی وجود داشته باشد.

او اظهار داشت: هر چند که مقرر شده زائرین در برگشت از مرز مهران وارد کشور شوند، اما امکان دارد تعدادی از زائرین برای برگشت از مرز‌های خسروی و یا پرویزخان به کشور ورود پیدا کنند لذا باید برای این موضوع هم پیش بینی‌های لازم از قبیل اسکان، پذیرایی و نقل و انتقال زائرین صورت گیرد.

بازوند ادامه داد: اداره کل پایانه‌های استان موظف است تمام امکانات لازم برای نقل و انتقال زائرین چه افرادی که از مرز مهران وارد استان می‌شوند و چه افرادی که از مرز‌های استان وارد کرمانشاه می‌شوند را مهیا و فراهم سازد و تمام پیش بینی‌های لازم به صورت کامل برای این موضوع انجام شود.

او همچنین از اداره پایانه‌های استان نیز خواست که تمهیدات لازم را برای افزایش احتمالی پرواز‌های هوایی و افزایش خطوط ریلی اتخاذ کنند.

بازوند افزود: همچنین مقرر شده که بنیاد مستعضفان استان و اتاق بازرگانی کرمانشاه موارد مربوط به پذیرایی از زائرین در استان را انجام دهند و از دیگر دستگاه‌ها هم می‌خواهیم که آمادگی لازم برای در اختیار گذاشتن امکانات خود به زائرین را داشته باشند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.