امیر غلامعلیان گفت: آنچه که کشور ما را در مقابل همه بحران‌ها و فتنه‌ها ایمن کرده تلفیق آموزه‌های دینی و معرفتی در کنار آموزه‌های رزمی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یادواره ۸۹۳ شهید گرانقدر از سربازان وظیفه دوران دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در تالار صدف قرارگاه ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.

امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش ضمن گرامیداشت اربعین حسینی وهفته دفاع مقدس گفت: امسال دومین سالی است که راهپیمایی عظیم اربعین حسینی محروم می‌شویم یکی از ارکان دولت پایدار جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها حضور معنوی مردم در عرصه‌های مذهبی است راهپیمایی عظیمی که امنیت و ثبات را برای کشورما به ارمغان می‌آورد.

اوافزود: هفته دفاع مقدس تقارن بسیار مقدسی با اربعین حسینی دارد اربعین دوران دفاع مقدس کربلای انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی بود و جانفشانی نیرو‌های رزمنده که از جان و مالشان، روحشان و روان خودشان گذشتند، اما نگذاشتن وجبی از خاک مقدس جمهوری اسلامی اشغال شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش بیان داشت:ما امروز در سایه استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس به عنوان قدرت تأثیرگذار منطقه‌ای در خیلی از جا‌ها به قدرت فرا منطقه‌ای تبدیل شده ایم زمانی که انقلاب اسلامی ایران پیروز شد همه فتنه‌ها متوقف شد در کشور، فتنه‌هایی که هر کدام می‌توانست طومار یک انقلاب را درهم بپیچد.

امیر غلامعلیان تصریح کرد: نهال انقلاب اسلامی ایران اگر ماندگار شد به خاطر وجود نیرو‌های مسلح بود امروز اگر  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت تأثیرگذار منطقه‌ای است قطعا به برکت تجربیات ارزشمند در دوران دفاع مقدس است سربازان ما به عنوان بدنه اصلی نیرو‌های مسلح شده چه در دوران انقلاب چه در دوران جنگ تحمیلی است که حماسه‌ها آفریدند.

اوافزود: قسمت اعظم نیرو‌های زمینی ارتش و بدنه ارتش کارکنان وظیفه هستند کسانی که در دوران جنگ حماسه آفریدند ،دوران دفاع مقدس به هیچ عنوان در تاریخ انقلاب اسلامی نباید به فراموشی سپرده شود ومرگ مازمانی است که فرهنگ دوران دفاع مقدس را از ما بگیرند و نباید بگذاریم که این اتفاق بیفتد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش گفت:هر جا که تریبون به دست ما است بایستی دوران دفاع مقدس را برجسته کنیم سربازان ما امروزبه عنوان قطب تأثیرگذار در بدنه نیرو‌های مسلح هستند.

یادواره شهدای ارتش

امیر غلامعلیان تاکید کرد:فرصت حضور جوانان در بدنه ارتش جمهوری اسلامی ایران یک فرصت مغتنم است بدنه نیرو‌های مسلح امروز یک بدنه متدین و انقلابی است رهبر انقلاب اسلامی ارتش جمهوری اسلامی ایران را شجره طیبه می‌داند و ارتش جمهوری اسلامی ایران را گنجینه‌ای از ارزش‌های اسلامی و معنوی می‌داندو ارتش جمهوری اسلامی را متدین‌تر و انقلابی‌تر از همیشه می‌داندو ما افتخار می‌کنیم که چنین جایگاهی در نزد مقام معظم رهبری داریم.

اوافزود: سربازانی که امروز در بدنه ارتش جمهوری اسلامی هستند بایستی قدر این فرصت را بدانند واز این فرصت برای شکل‌گیری شخصیت تکاملی خودشان و برای ورود به جامعه استفاده کنند آموزش‌هایی که امروز در محیط‌های رزمی به سربازان داده می‌شود برای شکل‌گیری شخصیت تکاملی آنها است.

 فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش بیان داشت: آنچه که کشور ما را ایمن کرده است در مقابل همه بحران‌ها و فتنه‌ها تلفیق مقدس آموزه‌های دینی و آموزه‌های معرفتی ما در کنار آموزه‌های رزمی است امروز شما هرجا حادثه و  بحرانی که ببینید اولین کسی که می‌رود برای کمک به مردم نیرو‌های مسلح هستند.

امیر غلامعلیان تصریح کرد: اگر گوش به فرمان ولایت باشیم همان طور که در صحنه‌های جنگ آسیب پذیر نبودیم در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی هم آسیب پذیر نخواهیم بود آنچه که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از همه فتنه‌ها عبور داده است یک دهه رهبری بی بدیل امام خمینی(ره) در حد فاصل سال‌های ۵۷ تا ۵۸ و سه دهه رهبری بی بدیل مقام معظم رهبری  است.

در مراسم یادواره ۸۹۳ شهید گرانقدر از سربازان وظیفه دوران دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران از مجموعه پوستر ارتش مردان شهدای کرمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی و از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس وسربازان وظیفه نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران تجلیل شد  همچنین از خیابان سرباز اسدالله صالح گوهری ،خیابان سرباز محمود پاینده و خیابان شهید محمد گوهر ریز در مجموعه قرارگاه جنوب شرق ارتش رونمایی شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار