مدیر مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز گفت: ویژه برنامه مراسم شب اربعین و سوگواری دهه آخر صفر در مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام مجتبی خوشرنگ مدیر مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز گفت: با توجه به فرا رسیدن اربعین حسینی مراسم شب اربعین در این مسجد زیبا و تاریخی با سخنرانی حجت‌الاسلام فرهنگی و مداحی و روضه خوانی حاج عباس انجوی و کربلایی علی پاکیزه برگزار خواهد شد.

او افزود: این مراسم عصر روز یکشنبه ۴ مهرماه از ساعت ۱۹ با رعایت اصول بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی افراد در حیاط مسجد و در جوار بقعه متبرکه سید الحرمین برگزار می‌شود.

خوشرنگ همچنین با اشاره به اجرای نیت موقه نصیرالملک و ویژه برنامه‌های عزاداری و سوگواری دهه آخر صفر گفت: این مراسم به مدت ده شب از روز دوشنبه ۵ مهرماه در این مسجد زیبا و تاریخی انجام خواهد شد و عزاداران و سوگواران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می‌توانند از ساعت ۱۹ در این مراسم‌ها که با سخنرانی حجت‌الاسلام کیخا و مداحی هشت نفر از مداحان اهل بیت برگزار می‌شود، حضور یابند.

مدیر مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز تاکید کرد: اگرچه این مسجد یکی از مساجد تاریخی و به جرئت می‌توان گفت زیباترین مسجد در جهان اسلام است که به مسجد صورتی نیز شهرت دارد با این حال در سال‌های اخیر تلاش شده تا کارکرد اصلی این مسجد به عنوان خانه خداوند و محل عبادت بندگان حفظ شود و علاوه بر اهمیت میراثی و تاریخی این مسجد و تلاش برای مرمت، حفظ و نگهداری از آن مراسم‌های فرهنگی و مذهبی نیز به صورت مستمر و گسترده در این مسجد زیبا برگزار شود.

او ادامه داد: اقامه نماز جماعت با حضور نمازگزاران و بازدیدکنندگان روزانه مسجد، برگزاری مراسم‌های سوگواری و شهادت ائمه اطهار (ع) و همچنین برپایی مراسم‌های جشن میلاد اهل بیت (ع) و اعیاد ملی و مذهبی، برگزاری مراسم جزء خوانی و برپایی کرسی‌های تلاوت و محافل انس با قرآن کریم از جمله اقدامات و فعالیت‌هایی بوده که در سال‌های اخیر با جدیت در مسجد زیبا نصیرالملک دنبال شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار