رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: از ابتدای سال ۲۲ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۱۶۱ قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،محمدفرید سپری رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان در جلسه کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان اظهار داشت: در راستای قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی واردات، صادرات و قیمت گذاری محصولات کشاورزی مجدد به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.

سپری با اشاره به اینکه تنظیم بازار کالا‌های اساسی مربوط به بخش کشاورزی شامل قند، شکر، فرآورده‌های لبنی، گوشت قرمز و سفید، برنج و گندم توسط جهاد کشاورزی انجام می‌شود، افزود: از ابتدای سال جاری ۴۹ هزار و۵۳۲ تن سویا، ۵۹ هزار و ۱۷۴ تن ذرت و ۲۵ هطار و ۸۶۸ تن جو در استان توزیع شده است.

او با اعلام اینکه در مجموع ۱۷۰ هزار و ۵۷۰ تن انواع نهاده دام و طیور در استان توزیع شده است، اضافه کرد: قیمت هر قطعه جوجه یک روزه هم در استان به هفت تا ۹ هزار تومان رسیده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان یادآور شد: مرداد ماه سال جاری میزان جوجه ریزی انجام شده در استان بیش از سه میلیون و ۳۰۰ قطعه بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است.

سپری میزان جوجه ریزی انجام شده در شهریور سال جاری در استان را سه میلیون و ۶۲۸ هزار قطعه اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ۲۲ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۱۶۱ قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده است، یادآور شد: ۳.۳ درصد جوجه ریزی کشور در استان کردستان انجام می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان اظهار داشت: طی چهار ماهه امسال چهار میلیون و ۶۸۳ هزار و ۳۸۰ قطعه مرغ زنده و ۵۷۸ تن لاشه مرغ از تولیدات کردستان به سایر استان‌های کشور ارسال شده است.

سپری با بیان اینکه روزانه ۸۰ تا ۹۵ تن کشتار مرغ در استان انجام می‌شود، افزود: در حال حاضر بازار مرغ در استان به ثبات رسیده و هیچ مشکل و کمبودی در این راستا وجود ندارد.

کردستان سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۲۵۷ هزار کندوی زنبور عسل دارد و جمعیت بهره بردار کشاورزی آن ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می‌کنند که ۴۴۲ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.