مدرسه سه کلاسه خیرساز در روستای علی آباد مراغه افتتاح شد

مدرسه سه کلاسه خیرساز حاتم در روستای علی آباد مراغه طی مراسمی و با حضور خیران مدرسه ساز و جمعی از مسئولان شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،موسی شعفی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه روز یکشنبه در مراسم افتتاح این مدرسه گفت:خیران مدرسه ساز نقش مهمی در توسعه فضا‌ها و کمبود‌های نظام آموزشی در جامعه دارند و باید از ظرفیت آن‌ها استفاده مناسبی شود.

او افزود: از این رو باید مسئولان و متولیان دستگاه تعلیم و تربیت با همراهی خود، خیران را تشویق به کار‌های خیر به ویژه مدرسه سازی و مدرسه یاری کنند.

او اضافه کرد: امروز حرکت خیرخواهانه خیران کم از ایثارگری‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس ندارد چرا که آنان سرمایه‌های خود را در سنگر علم و فرهنگ صرف می‌کنند.

مرتضی باستانی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز مراغه نیز گفت: دانش آموزان بزرگترین سرمایه‌های اجتماعی جامعه امروز هستند و آینده را خواهند ساخت.

او افزود: تمام فرهیختگان تاریخ با آموختن ادب و فرهنگ رشد و تعالی پیدا کرده اند و از این رو باید از معلمان درس ادب و آداب و رفتار اجتماعی را یاد بگیریم.

حسین اکبریان مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز گفت:دستگاه تعلیم و تربیت افتخار دارد که انسان‌های خیری در کنار آموزش و پرورش و دانش آموزان به عنوان مجمع خیرین مدرسه ساز حضور دارند.

او افزود:با وجود خیران نیک اندیش می‌توانیم عدالت آموزشی و فضای مناسب برای تحصیل دانش آموزان در روستا‌ها را درآینده شاهد باشیم.

اوبا اشاره به احداث مدرسه سه کلاسه خیرساز در روستای علی آباد این شهرستان ادامه داد: این مدرسه توسط فرزندان زنده یاد حاتم ناظمی به یاد پدر مرحومشان ساخته شده است.

مدیر آموزش و پرورش مراغه اعلام کرد: این مدرسه در سه کلاس درس و با زیربنای ۱۳۵ متر مربع و ۴۵۰ میلیون تومان هزینه توسط این خیر ساخته شده است.

اکبریان افزود: هم اکنون پنج مدرسه خیرساز در مناطق شهری و روستایی این شهرستان در حال ساخت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.