یکی از جمهوریخواهان عضو کمیته تحقیق درباره حمله به کنگره آمریکا، از عملکرد دونالد ترامپ در خصوص این حادثه انتقاد کرد و وی را ناقض حاکمیت قانون خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، لیز چنی، یکی از دو جمهوری خواه کمیته منتخب تحقیق کننده در مورد شورش 6 ژانویه (۱۶ دی)، در مصاحبه ای جدید اظهار داشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به حاکمیت قانون اعتقادی ندارد.

چنی در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی سی بی اس گفت: «کسانی که فکر می کنند با نادیده گرفتن ترامپ، او کنارخواهد رفت، اشتباه می کنند».

چنی ادامه داد: «از نظر من، لیاقت مردم آمریکا بیشتر این است که بین سیاست های فاجعه بار جو بایدن یکی را انتخاب کنند؛ سیاست هایی که برای اقتصاد ما واقعا بد هستند. از منظر امنیت ملی، آنچه در جریان سیاست های اشتباه بایدن در افغانستان اتفاق افتاده است برای کشور خطرناک است اما این باعث نمی شود فردی روی کار بیاید که به حاکمیت قانون اعتقاد ندارد و سوگند خود را نقض کرده است».

وی همچنین با حمله به کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس، اقدامات وی پس از حادثه 6 ژانویه را «غیرقابل بخشش» خواند. چنی گفت: «کاری که او انجام داده راه را برای ورود ترامپ هموار می کند. اگر من کاری را که او انجام می داد انجام می دادم، از خودم بسیار خجالت می کشیدم».

لیز چنی، دختر دیک چنی، معاون سابق رئیس جمهور آمریکا، با پیوستن به هیئت تحت کنترل دموکرات ها از حزب خود سرپیچی کرده و حتی موقعیت خود را در رهبری حزب نیز فدا کرده است تا صریح درباره ضرورت تحقیق در مورد شورش 6 ژانویه صحبت کند.

چنی در ادامه بیان کرد: «من در حالی که حمله معترضان به کاخ کنگره را تماشا می کردم، به وضوح دیدم که ترامپ در 6 ژانویه چه کرد. او به جای متوقف کردن حمله ای که در حال انجام بود، مشغول تماس با سناتورها بود تا آنها را مجبور کند تا شمارش آرا را به تاخیر بیندازند».

پیش از این نیز هیئت منتخب مجلس آمریکا به نایب رئیسی لیز چنی خواستار بررسی ابعاد یورش معترضان به کاخ کنگره شده بودند. آنها همچین خواستار تحویل تمامی یادداشت‌ها، گزارش ها و خلاصه جلسات رئیس جمهور سابق آمریکا در خصوص حمله روز ۶ ژانویه شده بودند تا ابعاد این حادثه را زیر ذره بین ببرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار