به مناسبت اربعین حسینی ویدئویی از بیانات مقام معظم رهبری درباره پیاده روی این روز در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از بزرگترین اجتماعات عمومی در جهان پیاده روی اربعین است. این پیاده روی شامل حرکت شمار زیادی از عاشقان امام حسین (ع) به سمت شهر کربلا به منظور عزاداری گسترده برای سید و سالار شهیدان است.

براساس گزارش‌ها به غیر از شیعیان، پیروان دیگر آئین‌ها نیز در این مراسم حضور دارند. پیاده روی اربعین یکی از قدرتمندترین نماد‌های همبستگی میان مسلمانان جهان است.  این پیاده‌روی از شهر نجف تا کربلا آغاز می‌شود و هرساله افراد زیادی از قشرهای مختلف همچون کودکان نوپا و افراد مسن که با صندلی‌های چرخ‌دار مسیر را طی می‌کنند. در زمان ریاست جمهوری صدام این گردهمایی میلیونی ممنوع بود و مردم کشور عراق به صورت پنهانی و از مسیرهای جایگزین به سمت کربلا می‌رفتند.

به مناسبت روز اربعین ویدئویی از بیانات رهبر معظم انقلاب و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی درباره تاریخچه بازگشایی مسیر زیارت اربعین و ادامه راه آن توسط مدافعان حرم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. مقام معظم رهبری در این باره فرمودند: " داعش آنقدر به کربلا نزدیک شده بود که با خمپاره می‌توانست کربلا را بزند اما جوانان ما و مدافعان حرم با جان خود نگذاشتند قبر امام حسین(ع) نابود شود. افزون براین آن‌ها با شهید شدن خودشان راه کربلا را برای مردم باز نگه داشتند."

سردار دل‌ها نیز درباره پیاده روی اربعین گفتند: "ما اگر دفاع مقدس را نداشتیم، دفاع از حرم را هم نداشتیم؛ چون تجربه‌ی جنگ ۸ ساله را داشتیم توانستیم از حرم حضرت زینب (س) دفاع کنیم. اگر گروهک تروریستی داعش به مقدسات شیعیان دست میافتند دیگر اسلامی وجود نداشت."


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.