بیش از ۱۴ هزار مسافر از طریق فرودگاه سنندج تردد کردند

مدیر فرودگاه سنندج گفت: امسال بیش از ۱۴ هزار مسافر از طریق پرواز‌های این فرودگاه تردد کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، امیر عباس نظری‌زاده مدیر فرودگاه سنندج اظهار داشت: از یکم فروردین تا ۳۱ شهریورماه امسال، حدود ۲۹۰ نشست و برخاست در فرودگاه سنندج صورت گرفته که ۱۴۵ مورد آن پرواز خروجی از مبدا تهران به مقصد سنندج و مابقی بالعکس بوده است.

او افزود: در حال حاضر با همکاری شرکت‌های هواپیمایی هر روز بجز جمعه، پرواز از مبدا تهران به مقصد سنندج و بالعکس از طریق فرودگاه سنندج انجام می‌شود.

مدیر فرودگاه‌ سنندج اضافه کرد: در حال حاضر پروازهای فرودگاه سنندج فقط به مقصد تهران و بالعکس انجام می‌شود و شهرهای دیگر در برنامه پروازی این فرودگاه قرار ندارند.

نظری زاده گفت: ۱۴ هزار و ۱۰ نفر مسافر سال گذشته از طریق فرودگاه سنندج تردد کردند و ۲۶۰ نشست و برخاست در این فرودگاه صورت گرفته است.

نظری زاده خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲ شرکت هواپیمایی آسمان و قشم ایر در برنامه پروازی فرودگاه سنندج فعالیت می‌کنند.

فرودگاه سنندج یکی از حدود ۹۰ فرودگاه فعال کشور است که در سال ۱۳۳۰ در قالب فرودگاه لشگر پیاده ارتش کردستان راه اندازی شد و بعدها به فرودگاه مسافری تغییر کاربری داد و اکنون جز فرودگاه‌های عملیاتی کشور است. فرودگاه ۴۷ ساله سنندج با ۹۰۰ هزار متر مساحت در جنوب غربی شهر سنندج و در ابتدای جاده سنندج - کرمانشاه قرار دارد.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: هواپیما ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.