در شش ماهه نخست امسال، تعداد سفر‌های انجام شده با ناوگان مسافربری عمومی در چهارمحال و بختیاری ۴۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اصغر رحیمی رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد مسافران برون‌استانی در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۷.۵ درصد افزایش داشته است و در این مدت بیش از ۴۸۸ هزار نفر با استفاده از ناوگان مسافربری عمومی از استان به مقاصد مختلف سفر کردند.

او افزود: همچنین از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه، ۷۴۳ هزار و ۷۱۶ نفر نیز از طریق ناوگان مسافربری درون استانی جابه‌جا شدند که این آمار در مقایسه با سال قبل با کاهش ۱۴ درصدی همراه شد.


بیشتر بخوانید


رحیمی اضافه کرد: افراد جابه‌جا شده با ناوگان مسافربری چهارمحال و بختیاری در شش ماهه نخست امسال یک‌میلیون و ۲۳۲ هزار و ۶۸۶ نفر است که با وجود اعمال محدودیت‌های تردد ناشی از وضعیت شیوع کرونا و افزایش مقطعی استفاده از ناوگان مسافربری، به طور کلی آمار شش ماهه مسافران در مقایسه با همین بازه زمانی پارسال کاهش چهار درصدی را نشان می‌دهد که عمده این کاهش به پایین آمدن آمار مسافران درون استانی باز می‌گردد.

او اظهار داشت: در این مدت تعداد سفر‌های انجام شده با اتوبوس ۴۲ درصد رشد داشت و بیشترین کاهش تعداد مسافر نیز در بخش مینی‌بوس و سواری کرایه به ثبت رسید.

رحیمی تصریح کرد: شرکت‌های مسافری از ابتدای شیوع این ویروس تمهیدات ویژه‌ای همچون کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت ناوگان و استفاده از سامانه‌های مختلف بهداشتی برای رهگیری مبتلایان را در پیش گرفتند که در همین زمینه حدود ۱۳ نفر از مسافران مبتلا شناسایی و از صدور بلیت برای آنان جلوگیری شد.

او گفت: همچنین امسال دو شرکت مسافربری اتوبوسی به مجموع شرکت‌های فعال در استان افزوده شد و هم‌اکنون ۵۷ شرکت مسافربری به مسافران خدمات ارائه می‌کنند.

رحیمی بیان کرد: تاکنون برای تعریف خطوط مسافربری به مقاصد همدان، کرمانشاه و زهدان برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است، اما به دلیل پایین بودن تعداد متقاضیان سفر و بالا بودن هزینه‌ها، فعالیت در این مسیر‌ها متوقف شد.

او افزود: با توجه به افزایش همزمان هزینه‌های نگهداری و تعمیر ناوگان و کاهش درآمد‌ها به دلیل اعمال محدودیت ۵۰ درصدی برای استفاده از ظرفیت، تسهیلات ارائه شده در این مورد نتوانست در جبران خسارت‌ها اثر قابل‌توجهی داشته باشد و بسیاری از شرکت‌های مسافربری در این مدت مجبور به تعدیل نیرو شدند.

رحیمی اضافه کرد: با هماهنگی‌های انجام شده تمامی ۲۳۷ دستگاه اتوبوس موجود در ناوگان مسافربری استان آماده اعزام به پایانه مرزی مهران است.

او اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین سفر‌های اعزامی به عراق در اربعین امسال به صورت هوایی انجام شده است، و هیچ‌یک از ناوگان زمینی امکان انتقال مسافر از درون کشور به پایانه‌های مرزی را ندارند و تنها می‌توانند از روز پنجم و ششم مهرماه همزمان با خروج زائران از مرز مهران برای انتقال آنان به مناطق مختلف اقدام کنند.

رحیمی ادامه داد: به دلیل آنکه تزریق دو دز واکسن کرونا از شرایط تعیین شده برای زائران در سفر هوایی به عراق است، ناوگان اتوبوسی در بازگرداندن این زائران امکان استفاده از ظرفیت کامل دستگاه را نیز دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار