شناسایی ۳۰۷ فرد دچار اختلال اوتیسم در قم

مدیرکل بهزیستی قم از شناسایی ۳۰۷ فرد دچار اختلال اوتیسم خبر داد و گفت:۱۴۰ کودک اوتیسم در مراکز توانبخشی خدمات بهزیستی دریافت می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از بهزیستی قم،مهدی پهلوانی ،مدیرکل بهزیستی قم  با بیان این که در حال حاضر ۳۰۷ بیمار اوتیسم در قم شناسایی شده‌اند،گفت:۱۴۰ تن از کودکان اوتیسم زیر ۱۰ سال از چهار مرکز توانبخشی غیردولتی و خیریه روزانه تحت نظارت بهزیستی استان خدمات دریافت می‌کنند.

او با حضور در ساختمان در دست احداث مرکز درمان و توانبخشی اختلال‌های طیف اوتیسم «گل‌های بهشتی» ضمن برگزاری جلسه با مدیران این مرکز از نزدیک در جریان مراحل پایانی احداث مرکز قرار گرفت.

پهلوانی گفت این مرکز جدید با داشتن ۵۰ کابین مجهز طبق آخرین استاندارد‌های آموزشی توانبخشی قابلیت ارائه خدمات به ۱۵۰  مددجوی دارای اختلال اوتیسم را خواهد داشت.

موسسه خیریه کودکان اوتیسم قم در مردادماه ۹۷ با حضور شخصیت‌های مختلف کشوری و لشکری و علما و مراجع قم و خیران نیکوکار افتتاح شد و درحال احداث بزرگترین و مجهزترین مرکز اوتیسم در سطح استان و استان‌های همجوار است.

اوتیسم را بیشتر می‌توان یک اختلال نورولوژیکی که خودش را در سال‌های اولیه کودکی و سه سال آغازین کودکی نمایان می‌کند معرفی نمود، این اختلال در بیماران ااوتیستیک باعث می‌شود که مغز فرد مبتلا به ااوتیسم نتواند در زمینه رفتار‌های اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی به درستی عمل کند و مزاحم او برای یادگیری چگونگی ارتباط و تعامل با دیگران به طور اجتماعی می‌شود.

کودکان و بزرگسالان اوتیستیک در زمینه ارتباط کلامی و غیرکلامی و رشد زبان، مهارت‌های شناختی معمول، رفتار‌های اجتماعی، فعالیت‌های سرگرم‌کننده و بازی مشکل دارند. 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار