یکی از قواعد تدوین شده در آستانه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ مسأله حضور دانش‌آموزان در مراکز علمی است؛ امری که با توجه به شیوع پیک‌های پیاپی کرونا با نگرانی خانواده همراه‌ بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مسئولان نظام آموزشی معتقدند تمام جوانب برای حضور دانش‌آموزان در مدارس رعایت می‌شود و از سوی خانواده‌ها این سوال مطرح می‌شود که چه تضمینی برای مصون ماندن فرزندان‌شان از کرونا و رعایت کامل دستورالعمل‌ها در مدارس وجود دارد؟

در وهله اول باید گفت با توجه به اینکه حضور در مدارس به صورت کاملا پاره وقت و با معدود نفرات است ضروریست که والدین حس اعتماد به تصمیم گیران و نظام آموزشی را در خود تقویت کنند؛ البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که فرآیند حضور دانش‌آموزان در مدارس با اهتمام کارکنان آموزشی نسبت به سلامت و ایمنی دانش‌آموز همراه خواهد بود؛ مضاف بر اینکه کمیته سلامت مدارس پیش ازبازگشایی مراکز تحصیلی میزان آمادگی را در این کانون‌های یادگیری پایش و ضمن درج نتایج در سامانه نظارت، آغاز فعالیت حضوری را کلید زده است.

آموزش حضوری در مدارس سمنان

خانواده ها با اطمینان خاطر فرزندان را راهی خانه دوم کنند

حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: آموزش حضوری دانش‌آموزان در مدارس با شیب ملایم اجرا می‌شود و والدین دانش‌آموزان را با اطمینان خاطر راهی خانه دوم کنند.

 خجسته پور در خصوص شرایط بازگشایی مدارس، گفت: در شیوه نامه‌های ابلاغی همه جوانب بر پایه تأمین سلامت دانش آموزان استوار شده است و خانواده‌ها نباید مانع حضور فرزندان‌شان در مدارس شوند.

او با بیان اینکه یکی از ملاک‌های اصلی حضور در مدارس، تعداد دانش‌آموزان است، گفت: سه سناریو برای حضور در مدارس تعریف شده و تنها کلاس‌هایی که ۱۵ نفر و یا کمتر دانش‌آموزان دارند به صورت حضوری و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

خجسته پور روش تلفیقی و ترکیبی در بستر فضای مجازی و آموزش حضوری را یکی دیگر از سناریوی تعریف شده برای بازگشایی مدارس اعلام کرد و یادآور شد: در این روش دانش‌آموزان بر اساس تعداد کلاس‌ها، گروه‌بندی می‌شوند و دو الی سه روز در هفته در مدارس حاضر می‌شوند و در کنار این ظرفیت از آموزش مجازی و شاد نیز بهره‌مند می‌شوند.

خجسته‌پور تصریح کرد: برای کلاس‌های با تراکم جمعیت بالا در حال حاضر روش غیرحضوری مطرح است و تصمیم‌گیری هم بر عهده ادارات آموزش و پرورش و اولیا و مربیان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: شرط حضور در مدارس استفاده از ماسک است همچنین معلمان موظفند به منظور حصول اطمینان از سلامت دانش‌آموزان، آنان را از لحاظ بالینی پایش کنند.

او  با بیان اینکه بخشی از آموزش‌ها نیازمند حضور دانش‌آموزان در مدارس است، گفت: کارکنان آموزش و پرورش و افرادی که دستورالعمل‌ها را به رشته تحریر درآوردند همه جوانب برای سلامت دانش‌آموزان را سنجیده‌اند از این رو خانواده‌ها باید با اطمینان خاطر فرزندان را راهی مدرسه کنند.

صفهای دانش آموزان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی

معلمان مدارس همکاران مدافع سلامت اند/پایش روزانه سلامت دانش آموزان

دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز با بیان اینکه فرایند آموزش حضوری باید با رعایت شیوه نامه‌ها اجرا شود، تاکید کرد: در بخشی از مدارس شرایط پذیرش حضوری دانش‌آموزان مهیاست؛ از این رو الزامیست این مدارس با حداقل تعداد و حداکثر رعایت فاصله اجتماعی به صورت حضوری برگزار شود.

او به ضرورت واکسینه شدن معلمان اشاره و تصریح کرد: معلمانی که واکسینه نشدند در معرض خطر هستند و باید زودتر برای واکسیناسیون اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه معلمان مدارس به نوعی همکاران مدافع سلامت هستند، تصریح کرد: سنجش روزانه دانش‌آموزان از مواردی است که باید به آن توجه شود و معلمان و کارکنان آموزشی باید از ورود دانش‌آموزانی با کوچکترین علامت به مدرسه جلوگیری کنند.

او  با تأکید بر ضرورت پرهیز از عادی انگاری، گفت: هنوز در دوران سیر نزولی به سر می‌بریم و نباید این قضیه را فراموش کنیم که هنوز بیماران کرونایی زیادی در بیمارستان بستری هستند و باید رعایت پروتکل‌ها با همان شدت ادامه یابد.

صفهای دانش آموزان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی

با ساز و کارهای هوشمندانه حضور در عرصه‌ها پررنگ شود

رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز با اشاره به اینکه به تدریج و با شیب ملایم باید سهم مجازی کمتر و عرصه حضور پررنگ‌تر شود، افزود: در حال حاضر شرایط نسبتاً خوب است و باید با هم افزایی و تکیه بر ساز و کار‌های هوشمندانه و منطقی، سایه استرس را از فضای اجتماعی، اقتصادی و آموزشی جامعه کم کنیم.

کلام آخر :

یکی از حوزه‌هایی که پاندمی کرونا روی آن تاثیر مستقیم داشت حوزه آموزش بوده است؛ اگر چه که کشور ما به سرعت به پلتفرم‌ها و روش‌های جدید آموزش مجازی دست یافت، اما کماکان این جنس آموزش با تنگنا‌هایی مواجه است که رفع آن، حضور در مدارس و بهره‌مندی از آموزش حضوری را می‌طلبد؛ از این رو نظام آموزشی باید در کمترین زمان بستر را برای حضور پررنگ دانش‌آموزان فراهم کند و خانواده‌ها نیز موظفند به تصمیم‌گیری‌ها اعتماد کنند تا ذیل چتر اطمینان و رعایت دستورالعمل‌ها دانش آموزان به محیط آموزشی که همانا رشد فکری، اجتماعی، در آن رقم می‌خورد بازگردند.

گزارش از محدثه عباسی

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
خدایی حالشون خوب نیس مثل اینکه.دیروز همکلاسی دخترم کرونا گرفت بیمارستان بستریه.چطور میخوان بهداشت بچها رو رعایت کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
فقط مجازی
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۸:۴۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
من توی روستا معلمم و کلاسا حضوری ۳۴ تا دانش آموز توی یک کلاس چندتا از همکارام کرونا گرفتن با اینکه هر دو دوز واکسنو زدن و خانوادشونم‌ درگیر کردن
تو روخدا مدرسه ها را ببندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
یا امام زمان.من میخوام ی دونه دخترمو بفرستم مدرسه...باباشم گفته هر چی شد ب عهدهی خودت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
آهای ملت شما همه جا میرید .پارک میرید دور همی میرید مسافرت میرید باغ میرید تمام مجالسا میرید اونجا کرونا نیست فقط تو مدرسه کرونا هست؟
سوال من این هست جواب من بدیدلطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
خداشاهده ما نرفتیم اینایی ک گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
لطفا..لطفا مدارس باز گشایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
سبحان
۲۳:۰۶ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
مدرسه هارو به چه جرئت میخواین باز کنید وقتی مدارس یه تهویه درست ندارن چهار روز دیگه زمستون نمیشه پنجره باز کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
سلام .هیچ شیب ملایمی وجود نداره الان دقیقا داداش من یه هفتست می‌ره مدرسه و ۳۶ دانش آموز توی یک کلاس بدون رعایت پروتکل های بهداشتی دارن درس میخونن به اجبار .چون دبیرای محترم وقت ندارن چند کلاس تشکیل بدن ..وقتی شکایت داریم میگن واکسن میاد .تا واکسن بیاد اگه کسی مریض شد کی جواب میده ..خدارو شکر مسئولین فقط درحال جمع آوری اموال برای هفت نسل ایندشون هستن وکسی ناظر و پیگیر نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
دقیقاااا منم واسه همین خاطر میخوام بفرستم مدرسه چون بعد کلاس حضوری نمیاان مجازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
سلام باید شاهد افزایش آمار والدین داغدار تک فرزند شوید تا بعد بفرمایید نمی فرستاید؟ کدوم امکانات ؟ کدام پروتکل؟ چرا تصمیم غلط می گیرید ؟ کمر والدین بشکند دیگه صاف شدنی نیست منتظر آمار موج جدید و افزایش خودکشی ها باشید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
چطور بچه هاتون برای پارک و تو کوچه کرونا نمیگیرن ...فقط مدارس خطرناکه؟؟بچه ها با محازی چیزی یاد نمیگیرن..باید مدارس حصوری شه..
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۹:۴۴ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
مدرسه کلاس چهل نفر تو نفس هم باشند،و فردا زمستون در بسته،فرقش رو ادم عاقل نیفهمه با کوچه و پارک محیط باز ونه با چهل تا بچه
Iran (Islamic Republic of)
یزدانی
۱۴:۲۳ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
اول اینکه همه اینجوری نیستن و قطعا والدین نگرانیشون بجاست در ضمن اگر هم اینجور باشه که شما میگید بچه ها تو کوچه خیابابون نهایت 10نفر باشن و توی فضای باز نه36نفر تو یک فضای 10متری!!
Iran (Islamic Republic of)
یزدانی
۱۴:۲۵ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
سلام اول اینکه همه اینجوری نیستن و قطعا نگرانی والدین بجاست در ضمن حتی اگه شما هم درست بگید بچه ها تو کوچه خیابون نهایت 10نفر باشن و در فضای باز نه 40نفر در یک فضای 10متری!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
تو دهن هم تو یه کلاس زمستون در بسته خطره بفهم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۸:۴۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
شاید شما بچتو بفرستی با خیال راحت تو کوچه خیابون مگه قراره همه مثل شما باشن.
Iran (Islamic Republic of)
سپیده
۲۱:۴۶ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
بچهای ابتدایی به هیچ وجع نباید برن چون نمتونن تو مدرسه بهداشت و رعایت کنن من که نمیزارم بچهام برن حتی شده امسال عقب بمونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
واییی خدایا شکرت به خدا دیگه خسته شدیم اصلا افسردگی گرفتیم پای این گوشیا ترخدا مدارس رو حضوری کنید .
Iran (Islamic Republic of)
یزدانی
۱۴:۲۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
خستگی؟ فک کنم مسئله مربوط به مدیریت بچه ها باشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
یاس
۱۹:۳۴ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
سلام. یعنی توی این دوسال که بچه ها مدرسه نرفتن کرونا رفت؟؟ دوساله یعنی بچه هاتون ازخونه بیرون نیومدن؟ شماها که بچه هاتون را پارک و فروشگاه میبرید یا بچه ها دایم تو. کوچه هان توی کوچه. و. پارک و فروشگاه کرونا نیست توی مدرسه هست؟؟؟ کرونا تا اخر عمر ما هم رفتنی نیست پس هیچ چیز با مدرسه نرفتن بچه های ما درست نمیشه فقط اینکه روح و روان بچه هامون خراب و داغون میشه. چرا فقط حرف از سلامت جسمی میزنید بچه هامون سلامت روحی نیاز ندارن؟؟ خواهشا فکر کنید الکی حرف نزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
اولن کجا ما میریم مسافرت بعدشم اونایی که میرن مسافرت کلا دو سه روزه ولی مدرسه یک ساله مدرسه با چیزای دیگه مقایسه نکن تو یک کلاس ۳۶نفرن مگه میشه از هم کرونا نگیرن علم بهتر است یا زندگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
اونایی ک بدون فکر برا خودتون میگین غیر حضوری غیر حضوری!! شما والذینتون گنج پیدا کردن؟ میتونن هفته ای یکبار پول اینترنت بدن؟ اگه اینطوریه خوشبحالتون ولی ما اینطوری نیستیم!!
بخدا سه روزه از بس پنج ساعت سر موبایل بودم بخاطر کلاسای آنلاین سرگیجه و حالت تهوع گرفتم . وقتی امتحان داریم اشکم درمیاد ک باید اینهمه جزوه رو تو گوشی بخونم
منکه می‌دونم شما دردتون چیخ...نگرانین حضوری شع و فرصت تقلب از کف بره!! چطور وقتی میرید پارک و خوش میگذرونین کرونا نیست...بحث مدرسه ک میشه کرونا خیلی خطرناک میشه؟ یکم فکر کنید لطفا....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
کسی درس بلده مجازی و حضوری نداره وقتی تو کورونا عزیزاتو از دست بدی تازه میفهمی چی میگم هیچ چیز ارزش سلامتی را نداره حتی درس
Iran (Islamic Republic of)
یزدانی
۱۴:۳۲ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
شما 5گیگ بگیر تا یک ماه تو شاد میبرت اگه نری سراغ واتساپ و اینستا! تازه مگه پارسال شاداینترنت دانش اموزی رایگان نداد امسالم همین طرحو میزارن این دروغ ها دیگه قدیمیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
من دانش آموز پایه هفتم هستم امروز واکسن زدم اگه همه ی دانش ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
با سلام جون بچه هامون کشک‌نیست همون امپول باعث‌سکته قلبی ومغزی میشه با چه اطمینانی مردمو نابود میکنید باعث‌لخته خون میشه چسبندگی رگ ها هیچ راهکاری برا کرونا نیست فصل سرد که بیاد دوباره امار کرونا فجیع میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
کاملا حضوری کنید
ما نیمه حضوری حالیمون نیس نمیتونیم واست دوجا خرج کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
توروخدا دست از سر بچه‌های ما بردار ید مگه الکی باز شدن مدارس یعنی فاجعه سرما خوردگی نیست که بگیم چند روز استراحت می کنه خوب میشه با جون بچه‌ها مون ریسک کردن است خواهشاً به بچه ها ی ما دلسوزی نکنید مجازی خیلی هم بهتر شده بااین گرونی مرج بچه‌ها کم شده و سلامت در خانه موندن وخیالمان راحت اختیاری کنید اونایی که دوست دارن حضوری برن ما که نمیذاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
فقط غیر حضوری
Iran (Islamic Republic of)
هلما
۰۷:۳۳ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
این دولت خوب بود
دولت روحانی هم خوب بود برای ما پول دارها لطفا نظرم رو بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
برای بچه های دوره ابتدایی خطرناک است. خانواده ها مگر از جون بچه شون گذشته باشن. خودتون رو با کشورهایی که مدارسشون رو اصولی و با استانداردهای جهانی ساختن مقایسه نکنید. مدارس ایران هر خونه قدیمی رو تبدیل به مدرسه کردن که تهویه درستی نداره. توی هوای سردی که پیش رو هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
واقعا تو این شرایط سخته کلا س ابتدایی با جه تضمینی بچه اولی ماسکشو برنداره،واقعا برین مدارس دولتی رو ببینین بعد تصمیم بگیرین،یه آب درست حسابی یه مایع دستشویی نیست خاک دوسال ردی نیمکتا رو من روز اول مهر دیدم،با جه سندی حرف میزنین آخه مدرسه بازه،معلمی که رعایت نداره، ۴۰ تا بجه تو فسقل جا نه تهویه درست حسابی بخدا ظلمه ،تو مدارس دولتی واقعا شرایط افتضاحه از نطر بهداشت،واکسن زدهها کرونا گرفتن ،ما رو با چه دلگرمی و با چه قوتی بجههامون رو راهی خانه به اصطلاح دوم کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
عزیزم فکر کردی مدارس غیر انتفاعی بهتر نه بابا بیشترشون یه خونه کوچیک اجاره کردند که اصلا نمیشه بگی پروتکلی توش رعایت بشه وبا شروع سرما مگه میشه تهویه هوا انجام داد درثانی بعضی از افراد بیسواد وبی فرهنگ با این که در منزل بیمار کرونایی دارند برای راحتی خودشون بچه هاشون ومی فرستند مدرسه حال من مادر چگونه اعتماد کنم بچه ام را به مدرسه بفرستم والا نمی دونم با این مرگ ومیرها درست واکسن خوبه ولی بازهم مرگ ومیر داره پس خواهشا اجبار را بگذارند مسولیین کنار که بیشتر مردم حاضر به حضور نیستند ومجبور به ترک تحصیل بچه هامون بشیم با دست خودمون بچه هامون به کام مرگ نمی فرستیم
Japan
ناشناس
۲۳:۰۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
غیر حضوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
هیچ تضمینی وجود نداره که بچه ها مبتلا نشن بعد هم اگه مبتلا بشن اول ۱۴ روز درگیرند بعد هم عوارض ناشی از کرونا کمه کم ۳ ماه در فرد باقی هستش بنده خودم دچار شدم و با گذشت ۲ ماه همچنان سرفه و کمر درد دارم.خب اگر بچه دچار بشه چکار باید کرد باید برگرده مدرسه بعد بقیه بچه ها چی....آموزش چطور برگزار میشه تا دانش آموز عقب نیفته معلم همزمان که نمیتونه هم تو شاد باشه هم تو مدرسه.اول فکر کنید بعد حرف بزنید متاسفانه کارشناسی های مزخرف بعد هم میگن ما همه چیزو پیش بینی کردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ms
۲۱:۱۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
سلام والا اونهایی که شهرهای بزرگ هستن نمی تونند شهرهای کوچک و کم درامد رادرک کنند اگراز شهرهای کوچک فردی مریض شود اولیا چکار کنند اکثرشهرها حتی بیمارستان درست حسابی ندارن این شیب ملایم باعث بیماری بسیاری از دانش اموزان مخصوصا بچه های ابتدایی میشه که بعد از مریض شدن هیچ کس جوابگو نخواهد شد امیدوارم تصمیمی بگیرن به صلاح همه باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
سلام خواهشن مدرسهای دولتی رو حضوری کنید پایه دهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
سلام خواهشن مدرسهای دولتی رو حضوری کنید پایه دهم
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۱۷:۰۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
تا بهداشت جهانی اعلام نکرده ویروس از بین رفته با چه دلی جگر گوشه مون را بفرستیم خانه دوم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
انشاءلله که باز بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد ت
۰۹:۲۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
حتما باید به خانه دوم بروند چون در خانه اول دیگر برای اینترنت پولی نمانده که هر ماه 120هزار خرج کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
اگه خدای نکرده کرونا بگیری وبری زیر بار هزینه هاش اونوقت می فهمی ماهی ۱۲۰ هزار تومان بهتر یا حضوری بودن مدرسه و خراب نکرده گرفتن کرونا نیست تو کشور ما خیلی دولت برای کرونا هزینه هارو رایگان کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
۱۲۰تومان در مقابل جون همه چیزی نیست از خرج های دیگتون کم کنید
Iran (Islamic Republic of)
بیگناه
۱۲:۳۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
وقتی مریض شداونقت برو۱۰۰ ملیون خرجش کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
دکتری بشن بچه ها ک بیشتر از این حرفها باید خرج کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
اگر مدارس حضوری بشه.
خودم رو خواهم کشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
الان که حضوری اعلام شده یعنی خودتو میکشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
سلام خوب حضوری شد نرو یعنی چی برای بازشدن مدارس بخواهی خودت را بکشی جان خود رابگیری کمی فکرکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
آموزش حضوری رو اصلا قبول نداریم.
فقط مجازی
مجازی و آنلاین بهترین شیوه آموزشی برای تمام سنین در جهان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
لطفا باشگاه پیگیری بفرمایید که کلاس ها حضوری شود تا بچه ها برن کلاس. ما همه واکسن زدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
برای دوره ابتدایی قابل اجرا نیست ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
بازگشایی مدارس باعث شیوع بیشتر کرونا و مواجه شدن با موج های سهمگین کرونا در کشور می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
۸ سال مردم از شیب ملایم چه ها که نکشیدن ، شیب ملایم ارزانی همان طراحان باشد.