فعال سیاسی اصولگرا درباره نقش احزاب در دفاع مقدس توضیحاتی ارائه داد.

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز  در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نقش احزاب در دفاع مقدس بیان کرد:  در دفاع مقدس احزاب نوظهور وجود داشتند و احزاب قوی مانند حزب جمهوری اسلامی ، موتلفه ، فدائیان اسلام و جریان حزب الله عمدتا از پشتوانه‌های محکم سیاسی و نظامی یعنی اعزام نیرو به جبهه‌ها برخوردار بودند.

او ادامه داد: اگر تلاش این جریانات سیاسی وابسته به انقلاب نبود هم مجلس با مشکل مواجه می شد ، هم انتخابات  با چالش و هم حمایت‌های مردمی با جبهه و جنگ با مشکلات مواجه می‌شد. در آن زمان حزب جمهوری اسلامی شخصیت‌هایی مانند مقام معظم رهبری، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را داشت و همچنین حمایت‌های جامعه روحانیت مبارز در شکل گیری نهاد‌های سیاسی برای دفاع از جنگ و جبهه وجود داشت.

کنعانی مقدم افزود: در عین حال روشنگری‌های احزاب درباره منافقین و گروه‌های ضد انقلاب بسیار موثر بود و  اکثر افرادی که سابقه سیاسی در این زمینه داشتند معتقد بودند که با حضور خود در جبهه‌های جنگ و مقابله با توطئه‌های دشمنان نقش موثری را در دفاع مقدس داشتند و ضروری است که به این موضوع توجه شود.

دبیرکل حزب سبز درباره شهدای شاخص حزبی گفت: داشتیم مثل شهید با هنر، شهید بهشتی، شهید رجایی که افراد شاخص حزبی بودند و مقام معظم رهبری هم یکی دیگر از افراد حزبی بود که به درجه جانبازی نائل آمدند و ۷۲ تن که در حزب جمهوری اسلامی با شهید بهشتی به شهادت رسیدند، مانند شهید دیالمه که وزنه‌هایی در انقلاب اسلامی بودند که اگر الان زنده بودند هریک به تنهایی در حد یک حزب بودند.

فعال سیاسی اصولگرا مهم ترین درسی که هر یک از احزاب می‌توانند از دفاع مقدس بگیرند را اینگونه تشریح کرد: مهم ترین درس این است که احزاب در کنار مردم باشند و از پرداختن به خواسته‌های جناحی برای کسب قدرت پرهیز کنند و به دنبال حل مشکلات مردم باشند؛ همچنین اراده سیاسی کشور را برای مشارکت بیشتر مردم در صحنه‌های سیاسی افزایش دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار