معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از ابتدای توزیع واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکنون ۶۴۲ هزار و ۴۰۵ دُز واکسن وارد استان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به طور میانگین روزانه ۱۸ هزار و ۳۸۲ دُز واکسن کرونا به گروه‌های هدف در استان تزریق می‌شود این در حالی است که هدفگذاری تزریق واکسن در استان روزانه ۱۴ هزار و ۱۵۰ دُز بود.

او افزود: استقبال مردم استان از طرح واکسیناسیون کرونا بسیار مطلوب است و این استقبال سبب شد تا نسبت به هدفگذاری تعیین شده جلوتر عمل کنیم.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: از ابتدای توزیع واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکنون ۶۴۲ هزار و ۴۰۵ دُز واکسن وارد استان شده که از این تعداد ۵۸۲ هزار و ۱۳۲ دُز آن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

او اظهار داشت: تاکنون ۶۱.۶ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان دُز نخست و ۲۳.۳ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

جزایری تصریح کرد: بیشترین جمعیت تحت پوشش طرح واکسیناسیون کرونا به ترتیب در شهرستان‌های کوهرنگ با ۸۳.۶ درصد، بن با ۷۳ درصد و سامان با ۶۶ درصد است و تلاش بر این است که تا قبل از آغاز موج احتمالی بعدی ۷۰ درصد مردم استان علیه این بیماری واکسینه شوند.

او گفت: در حال حاضر گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نیز مجاز به دریافت واکسن هستند و می‌توانند با مراجعه به یکی از ۲۰ پایگاه تجمیعی یا ۱۵۰ مرکز واکسیناسیون نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

جزایری ادامه داد: درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان کماکان ۵۰ درصد است؛ اگر چه واکسیناسیون نقش مهمی در کاهش موارد ابتلا به کرونا دارد، اما همچنان تاکید ما بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار