شکرالله سلمان زاده گفت: همه ی زائران اربعین در مسیر بازگشت به کشور توسط گروه های مستقر شده در مرز شلمچه غربالگری کرونا می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، شکرالله سلمان زاده ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: همه زائران هنگام بازگشت از سفر اربعین در مرز شلمچه با دستگاه‌های تب سنج لیزی تست می‌شوند و افرادی که دارای تب بالا باشند با انتقال به محل در نظر گرفته شده ، تحت درمان قرار می گیرند.

او از امکان گرفتن تست فوری کرونا از زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه و وجود امکانات لازم بهداشتی برای خدمت رسانی به آن ها خبر داد و افزود: زائرانی که هرگونه علائم تنفسی یا گوارشی دارند برای انجام آزمایش های لازم خود را به تیم‌های غربالگری مستقر در مرز شلمچه معرفی کنند.

سلمان زاده  ادامه داد: از ورود زائرانی که تست کرونای آنها مثبت باشد جلوگیری خواهد شد و این افراد با وسیله نقلیه مخصوص به محل قرنطینه در نظر گرفته شده منتقل می شوند.

او بیان کرد: ۲۰ تیم غربالگری کرونا برای بررسی سلامت زائران در مسیر بازگشت از کشور عراق در مرز شلمچه مستقر شد و آمادگی برای افزایش گروه های ارزیاب سلامت زائران در صورت افزایش جمعیت بازگشت نیز در گذرگاه مرزی وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان کنترل و نظارت بر توزیع آب آشامیدنی و غذا از سوی موکب ها را در این گذرگاه مرزی را از دیگر وظایف گروه های بهداشتی مستقر در این مرز خواند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: پایگاه سلامت مادر و کودک، اورژانس مامایی، داروخانه، ایستگاه پرستاری و ایستگاههای تب سنجی از دیگر خدمات ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه است.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.