مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج قلعه تاریخی در استان نمایشگاه صنایع دستی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مجید صفایی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در قالب طرح جدید، از ظرفیت بنا‌های تاریخی برای رونق صنایع دستی و همچنین جذب گردشکران استفاده می‌شود.

صفایی افزود: در این طرح با استفاده از ظرفیت خانه‌ها و قلعه‌های تاریخی بدون استفاده در کهگیلویه و بویراحمد نمایشگاه صنایع دستی برپا و این اماکن تاریخی مکانی برای تولید و عرضه محصولات صنایع دستی استان می‌شود.

او با بیان اینکه در این طرح سه شاخه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هم ترکیب می‌شود اضافه کرد: در این طرح خانه‌ها و قلعه‌های تاریخی استان دوباره رونق گرفته، و صنایع دستی سنتی  فراموش شده استان احیا و بازار فروش جدیدی برای هنرمندان استان نیز ایجاد می‌شود.

صفایی با اشاره به اینکه پنج خانه تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است ادامه داد: قلعه‌های شامبراکان، عزیزی، طولیان، چرام و قلعه دیشموک از جمله خانه‌های تاریخی شناسایی‌شده در کهگیلویه و بویراحمد است که با برپایی نمایشگاه صنایع دستی استان در آن‌ها عرضه می‌شود.

او از تامین اعتبار برای اجرای این طرح در بنا‌های تاریخی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: در این طرح علاوه بر احیا و نگهداری مطلوب بنا‌های تاریخی به هویت معماری باستانی، زمینه تولید و فروش صنایع دستی سنتی در استان نیز فراهم می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.