ایستگاه دیجیتال رادیویی و تلویزیونی شهرستان اردل، در روستای لندی از توابع بخش میانکوه شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری، راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  یوسف افشاری نیا مدیر کل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری گفت:چهاردهمین ایستگاه دیجیتال رادیویی و تلویزیونی شهرستان اردل، در روستای لندی از توابع بخش میانکوه شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری، راه اندازی شد.

او افزود: این فرستنده با صرف بر ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار ملی و استانی سال ۱۳۹۹، در شهریور ماه تکمیل و امروز به بهره برداری رسید.

افشاری نیا گفت: سیگنال ایستگاه "لندی" با فرمت T۲ منتشر می‌شود و اهالی منطقه با تهیه سِت تاب باکس T۲ می‌توانند ۲۱ شبکه تلویزیونی و ۱۵ شبکه رادیویی را با کیفیت مطلوب، به صورت دیجیتال دریافت نمایند.

در شهرستان اردل تاکنون ۱۸ فرستنده رادیویی و تلویزیونی راه اندازی شده که چهارده ایستگاه آن دیجیتال است و مابقی به صورت آنالوگ، صدا و تصویر را ارسال می‌کنند.


بیشتر بخوانید


گفتنی است شهرستان اردل یکی از شهرستان‌های ده گانه استان چهارمحال و بختیاری در ۷۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد. فاصله روستای لندی از شهرکرد، حدود ۲۱۰ کیلومتر و از اردل حدود ۱۴۰ کیلومتر است. با عبور از شهرستان کیار در منطقه مشایخ و پشت سر نهادن گردنه‌های پر پیچ و خم بسیار، به روستای زیبا و کوهستانی لندی با جمعیتی حدود چهارصد نفر می‌رسیم.

اهالی این روستای انقلابی در سال‌های دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، ۱۵ شهید در راه دفاع از اسلام و ناموس خود، تقدیم کرده اند و با عنوان روستای نمونه ایثارگری، معرفی و شناخته شده است.

تاکنون ۹۷ درصد از استان چهارمحال و بختیاری، زیر پوشش دیجیتال قرار گرفته است که در آینده به صد درصد خواهد رسید.

در مراسم افتتاح ایستگاه دیجیتال رادیویی و تلویزیونی روستای "لندی"، نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان اردل و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند.

انتهای پیام/ ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار