رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد نحوه برگزاری مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته اول توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد قرعه کشی مسابقات لیگ دسته اول اظهار داشت: یکی از مباحث مهم در جلسه امروز بحث زمین چمن استادیوم‌ها بود. با شروع مسابقه اولین نکته‌ای که به چشم می‌آید زمین چمن است. به لحاظ زیبایی چمن مهمترین موضوع است.

او افزود: وقتی زمین خوب باشد، فوتبال خوبی ارائه می‌شود، ضمن آنکه بازیکنان خوبی هم به تیم ملی تحویل داده می‌شوند. ما در لیگ برتر کار ساماندهی زمین‌های چمن را انجام داده ایم و در لیگ‌های پایین‌تر هم رفته رفته این کار را انجام خواهیم داد. می‌دانم این کار هزینه بر است، اما باشگاه‌ها باید بدانند ما از معیارهایمان عقب نشینی نمی‌کنیم.

سهیل مهدی در خصوص زمان بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها گفت: با صحبت‌های معاون وزیر بهداشت دلگرم شده‌ایم و این روز‌ها روند واکسیناسیون هم سرعت گرفته است؛ و ما هم سعی می‌کنیم در صورت صدور مجوز در زمینه حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها پیشرو باشیم.

او در باره چگونگی برگزاری مسابقات لیگ دسته اول اظهار داشت: ما هیچ توقفی در مسابقات نخواهیم داشت، هر چند امروز در خواست تعویق چند روزه مسابقات لیگ دسته اول را داشته‌ایم که هیئت رئیسه سازمان لیگ باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند. اگر قرار باشد ما به خاطر برخی از ورزشگاه‌ها منتظر بمانیم و بازی‌ها را دیرتر برگزار کنیم امکان ناپذیر است.

مهدی در خصوص مشکلات مالکیت باشگاه هوادار، عنوان کرد: بحث مالکیت باشگاه‌ها چند سالی است که به یک چالش برای فوتبال ما و به خصوص برای سازمان لیگ تبدیل شده است. در این زمینه باید هیئت رئیسه سازمان لیگ تصمیم‌گیری کند، زیرا ما فقط برگزارکننده مسابقات هستیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ مورد شکایت باشگاه سایپا به فیفا، بیان کرد: این موارد هم به ارکان قضایی فدراسیون فوتبال برمی‌گردد و در اختیار ما نیست. سایپا از فرصتی که در اختیارش بوده به شکل قانونی استفاده کرده است. ما فقط برگزارکننده مسابقات هستیم و تا این لحظه دستور حضور سایپا در لیگ یک برای ما صادر شده است.

او درباره تاریخ شروع مسابقات لیگ برتر، تصریح کرد: یکی از چالش‌های ما متمرکز بودن لیگ قهرمانان آسیا به مدت یک ماه است که نمایندگان ایران باید در آن حضور داشته باشند. درست سه روز بعد از این مسابقات فیفادی را در پیش داریم که در مجموع ۴۵ روز تعطیلی توسط فیفا و AFC در تقویم مسابقات ذکر شده است. اگر حتی یک روز مسابقات تعطیل شوند، تیم‌های حاضر در لیگ برتر ضرر می‌کنند، اما می‌خواهیم با برنامه ریزی جلو برویم. سال گذشته کرونا خیلی از مسابقات را لغو کرد، اما امسال تعامل خوبی با سرمربی تیم ملی داشتیم و امیدوارم بر اساس همین برنامه‌ها کار را پیش ببریم.

سهیل مهدی در مورد حضور تماشاگران در بازی ایران و کره جنوبی، گفت: من در مقام تصمیم‌گیری در مورد بازی‌های ملی نیستم، اما حضور تماشاگران به مسابقات رنگ و بوی تازه‌ای می‌دهند. اگر طبق قوانین برای تیم ملی تماشاگر به ورزشگاه بیاید، ما هم می‌توانیم در برخی ورزشگاه مثل استادیوم آزادی که یک ورزشگاه بین المللی است این کار را انجام دهیم، اما باید بپذیریم در برخی استادیوم‌ها فاقد استقرار برخی دستگاه‌ها و الزامات هستیم. به دنبال حضور تماشاگران تا نیم فصل هستیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد آخرین وضعیت استادیوم شهید وطنی قائم شهر تشریح کرد: چمن این ورزشگاه کنده شده است؛ و فعلا نمی‌تواند از تیمی در آن میزبانی کند. آن‌ها باید ورزشگاه جدید به ما معرفی کنند.

او در خصوص برگزاری مسابقه سوپرجام، گفت: قصد داشتیم قبل از اردوی تیم ملی این مسابقه برگزار کنیم، اما سنگین‌ترین بازی‌های ما در مرحله مقدماتی جام جهانی با کره جنوبی و امارات است. نگرانی اسکوچیچ مصدومیت بازیکنان بود به همین دلیل تصمیم گرفتیم این بازی برگزار نشود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار