رگولاتور استرالیا قصد دارد قدرت تبلیغاتی گوگل را کنترل کند.

به نقل از usnews، سیدنی (رویترز) - تنظیم کننده قانون ضد انحصار استرالیا روز سه شنبه اعلام کرد که برای مقابله با نگرانی های مهم رقابت در فناوری تبلیغات ، بازاری که تحت سلطه واحد Alphabet Inc گوگل است ، به قدرت بیشتری نیاز دارد. این موضع می تواند درگیری دیگری بین سیاست گذاران و رهبر موتورهای جستجوی ایالات متحده ایجاد کند پس از آنکه همین تنظیم کننده در طراحی اصلاحات انجام شده امسال تلاش کرد تا غول های فناوری را مجبور به پرداخت هزینه محتوای رسانه ای نمایش داده شده در سیستم عامل خود کند.

فناوری تبلیغات یا فناوری تبلیغاتی به خدماتی اطلاق می‌شود که معاملات خرید و فروش فضای تبلیغات آنلاین را تسهیل می‌کند و تعیین می‌کند که کدام تبلیغات به مصرف کنندگان نمایش داده می‌شود.

تبلیغات

این خدمات شامل استفاده خودکار از الگوریتم‌ها می‌شوند که منجر به نمایش یک تصویر یا ویدیو - از جمله بنر‌ها و پنجره‌های بازشو - با محتوای آنلاین می‌شود. مشاغل برای دسترسی به مشتریان احتمالی به این خدمات متکی هستند در حالی که ناشران اخبار از فناوری تبلیغاتی برای ایجاد درآمد و تأمین مالی محتوای آنلاین خود استفاده می‌کنند.

سلطه بر بازار

گزارش‌ها نشان می‌دهد که گوگل در زنجیره تامین فناوری تبلیغات در استرالیا موقعیت بر سایر کمپانی ها برتری دارد و تخمین زده می‌شود که بیش از ۹۰ درصد کلیک‌های تبلیغاتی سهم Google است. گوگل از موقعیت بازار خود بیشتر برای ارائه خدمات خود و حفظ آن‌ها در صدر رقابت استفاده کرده است. به عنوان مثال، Google از دسترسی سرویس‌های تبلیغاتی رقیب به تبلیغات در سرویس YouTube جلوگیری می‌کند.

به گفته منبع اصلی خبر، صنعت ناکارآمد تبلیغات به دلیل هزینه های خیلی سنگین، به ناشران، تبلیغ کنندگان و مصرف کنندگان آسیب می‌رساند؛ اما گوگل اخیراً گفته است که فناوری تبلیغاتی آن بیش از ۱۵۰۰۰ شغل استرالیایی را پشتیبانی می‌کند و سالانه ۲.۴۵ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور کمک می‌کند.

نگرانی‌های شفافیت

منبع اولیه گفت گوگل به حجم زیادی از داده‌ها از طریق خدمات مشتری خود مانند موتور جستجو و خدمات نقشه دسترسی دارد. همچنین گفت مشخص نیست Google تا چه اندازه از این داده‌ها برای کمک به مشاغل فناوری تبلیغاتی خود استفاده می‌کند و به دلیل عدم شفافیت احتمال استفاده از آن‌ها در راستای منافع شخصی شرکت وجود دارد. ACCC دریافت که قیمت فناوری تبلیغات نیز نامشخص است و می‌گوید پیچیدگی زنجیره تامین تشخیص تبلیغات و ناشران را برای تشخیص سوء رفتار سخت کرده است.

گام‌های بعدی

ای سی سی سی از گوگل می‌خواهد تا نحوه استفاده از داده‌های خود را برای فروش خدمات خود روشن کند. همچنین توصیه می‌کند قوانینی برای مدیریت تضاد منافع، جلوگیری از ترجیح خود و اطمینان از رقابت ارائه دهندگان فناوری تبلیغات در نظر گرفته شود. همچنین به این صنعت توصیه کرده است که هزینه‌های متوسط ​​تبلیغات را برای مقایسه هزینه‌ها با مشتریان منتشر کند. دولت استرالیا گفت یافته‌های این گزارش را بررسی خواهد کرد.  رگولاتور‌های اروپایی و ایالات متحده نیز تجارت تبلیغاتی گوگل را زیر نظر دارند.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار